Hemma och tillbaks till verkligheten.

Har faktiskt varit hemma sen i Måndags eftermiddag men var så slut efter äventyret på sjukan att jag har sovit bort hela tisdagen.
Natten till Onsdagen låg jag och snurade i sängen med 10,000 myror i kroppen som kutade omkring därinne, gissar att det har med medicineringen att göra då jag tog några "oxynorm" på morgonkvisten vilket inom kort gjorde mig bättre och kunde med lätthet sova bort Onsdagen också så nu sitter jag här mitt  i natta PIGG!.....

Kom in till SÖS redan på Lördag förmiddag lite tidigare än beräknat på grund av hög feber och just feber i samband med förhöjda levervärden är visst inte så bra därav blev allt lite snabbare än tänkt från början men fick min säng på SÖS och även en tid för ingreppet redan Söndag morgon och ska man tro doktorerna så gick ingreppet bra, eller rättare sagt ingreppen för det blev fler då man upptäckte klet/var i gallväggarna till den första "stenten" som är ditsatt sen tidigare och detta skulle rensas och för säkerhetsskull så har man pillat dit en bit till som enl uppgift sitter vid 12 finger tarmen och skall hjälpa flödet där till magsäcken och matsmältningen.

Ingreppet de gör verkar nästan gå på löpande band för det var ett antal personer där som skulle få eller justeras och då det endast är ett fåtal personer som är duktiga på det hela så samlar man väl ihop alla och kör några dagar i följd.
Söndagen i övrigt gick åt till att kräkas sova kräkas sova osv osv osv

Tröttheten.
Vete sjutton om det inte är ens värsta fiende för oj så seg och svag i kroppen man känner sig och när man väl sover så viljar ju magen vilket gör att hungerkänslorna försvinner helt och man tycker helt enkelt att "ähh jag behöver inte äta" men sen när man ställer sig på vågen så är det helt uppenbart att det är just vad man behöver. 
67 KG och 185cm lång är vad som gäller för min del just nu så några kg till är dags att lägga på sig i form av lite muskler och även några kg runt magen vore nog bra....

Röntgenresultatet som gjordes för ngn vecka sen på Ersta har jag ännu inte fått men förhoppningsvis skall det vara klart tills ett nytt inbokat besök nu på tisdag då jag även kommer få besked om de berömda tumörmarkörerna som hoppar lite hit och tid, nu senast så hoppade upp till strax över 900 från 190 men min härliga doktor tror inte värdena stämmer då dessa värden också påverkas av förhöjda levervärden så hennes gissning är att OM vi vår ner levervärdena så kommer också tumörmarörerna åka med ner av bara farten och det betyder i såfall att jag inte kommer behöva göra någon behandling för tillfället för där har vi ett frågetecken om min kropp i nuläget skulle orka en behandling just nu.

Många om och men blir det kan tyckas men som alltid så låter jag doktorn avgöra helt och hållet för har man jobbat 33 år i yrket så "tror" jag att hon har lite koll på läget :-)



Övrigt//
Ni som skriver svar på mina inlägg och inte ser dem på en gång får helt enkelt vänta lite, jag vet inte riktigt vad som är knas då jag har "Automatiskt godkännande" inställt på bloggen men vissa fastnar ändå tyvärr och då krävs det att jag går in och "bockar av dem" innan de släpps lösa.

Vill ni så går det även bra att maila om ni funderar över ngt eller har någon knepig fråga
[email protected]


Gokväll
JohanS "Ratty"

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad skönt att du har orkat skriva & berätta, jag har funderat vad som händer på din front.



Bra att ingreppet/-en gick bra, hoppas nu innerligen att du får ha det lugnt en lång period & kan samla kraft, få i dig mat & näring etc.



Mina varmaste hälsningar till dig & din familj; ni är fantastiska!!!

2010-09-03 @ 10:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0