Onsdag och Solsken

God förmiddag

I dag bockar vi av Onsdagen i allmanackan och lägger även till lite solsken!
Solskenet är dubbeltydigt då jag även mår en smula bättre i kroppen vilket bekräftar att morfinet från min halva tegelsten som jag bär med mig börjar sätta sig en smula, jag är dock inte redo för några större bedrifter men får vara nöjd med att inte sova bort all tid som finns.
Nämnde även i förra inlägget att jag fått låna en madrass liknande Tempurmadrasserna och den fortsätter fungera fin fint,Madrassen har även gjort att vi flyttat ner en säng från lillstugan till sovrummet så nu är det 3 sängar på rad vilket gör att vi får extra mycket plats för ungarna när de kommer trampande på nätterna.

Efter doktorns förra besök så ville de gärna ha en återträff vilket vi hade nu i Tisdags och de hade egentligen ingenting specifikt på agendan utan ville mer kolla hur vi tagit föregående besök och även om vi hade några fler frågor och det har vi ju hela tiden...
En fråga som dök upp hos oss var hur det kan vara möjligt att kroppen förändrar sig från bra till riktigt dåligt på ganska kort tid. Här fick vi till svar att cancer är en lömsk sjukdom och den kan låta personen i fråga vara relativt pigg & nästan frisk under lång tid för att sedan sätta fart ordentligt därefter och det är ju tyvärr något som jag känner igen från våren/sommaren då allt var klockrent och jobbade till och med nästan heltid under Juni-Juli & Augusti men därefter tappat ordentligt i vikt, börjat kräkas sover mer och mer och inte att förglömma då smärtorna som gör sig påminda allt eftersom.
till sist så knackar ju döden på dörren och då vill man ju gärna veta hur det känns men hur ska någon kunna svara på det? har man slocknat så har man och kan ju inte fylla i ngt frågeformulär från Socialstyrelsen på 24 sidor så vi får väl se...
En sak sa doktorn iallafall att många med min typ av sjukdom knallar vidare i sömnen men det finns också fall där man får bråka med smärtan ordentligt och där gled doktorn då snabbt in på den pump jag fick förra veckan och som fungerat riktigt bra må jag säga, Den fyller ju på med smärtstillande konstant vilket gör att jag slipper vakna för att trycka i mig några extra tabletter för att jag för tillfället har lite extra ont och passar inte det konstanta flödet ( var 15 min) så kan jag också fylla på extra doser med ett extra tryck så får jag det jag är ute efter.

I övrigt så har det inte hänt så mycket vilket kanske är förklarligt med tanke på att man är sängliggande mest hela tiden.
Vill tacka alla bloggläsare som läser och skriver uppmuntrande kommentarer, det värmer ordentligt!
Ses om några dagar igen.
//Johan


Kommentarer
Postat av: P

Du är en fantastisk människa!

Trots din svåra situation går du inte ner dig i självömkan trots att du har all rätt att göra det. Din optimistiska och livsbejakande inställning är en ynnest att få ta del av. Du besitter förmågor som är mycket sällsynta.

2010-10-27 @ 14:28:41
Postat av: Mia

Härligt att höra att du är bättre smärtlindrad. Allt gott önskar jag dig Johan, kämpa på!

2010-10-27 @ 14:39:40
Postat av: cajine

Johan jag tänker mycket på dig och din familj och önskar er kraft och styrka. Du är helt fantastisk som orkar och kan skriva om det som du är med om på ett så rakt och ärligt sätt. Jag beundrar ditt mod och ditt tappra och positiva sinne mitt i allt det oerhört svåra. Varma hälsningar från Cajine syster till Thomasine

2010-10-27 @ 15:09:27
Postat av: lovisa

Allt bra idag?:)

2010-10-27 @ 15:09:39
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej, Johan! Jag har tänkt på Er och hoppas att det endast blir bättre att du får mer kraft och styrka. Jag tänkte på dig när jag satt och skrev en utredning, du och din familj borde kunna få kontakt med en kurator för även om det är barn så vågar/ kan de kanske inte ställa alla frågor till dig. Din fru behöver kanske också någon att prata med hon vill kanske inte belasta dig med sina tankar(det kan hjälpa till mitt i allt elände). Kan de inte operera dig? Kan du inte be om en åsikt från en annan läkare? Lycka till :) du kommer att fixa det! Hälsningar Mia

2010-10-27 @ 15:34:56
Postat av: en tjej i nottingham

hej Johan. läser din och Saras blogg ofta. var anhörig förra året då en kär släkting hade samma problem som ni båda. var där och bodde under den sista tiden, ett varmt minne som betyder mycket. har inte så mycket att säga, bara att jag lyssnar/läser det du skriver. styrka skickar jag från nottingham

2010-10-27 @ 16:09:14
Postat av: pelle

Hej Johan



Följer dig hela tiden, både här och på derivatsidan. Overklig situation du/familjen är i just nu, kan nog inte förstå även om jag försöker. Önskar allt gott och en fortsatt bra höst.

2010-10-27 @ 16:34:20
Postat av: Jäger

2010-10-27 @ 16:35:41
Postat av: Nacka W

Även jag har tänkt en hel del på dig och din familj. Du skriver verkligen väldigt rakt och bra utan att krångla till det. Ett föredöme på många sätt.

2010-10-27 @ 16:52:09
Postat av: Karin

Hoppas du nu får fortsätta må bättre och att du får fortsatt glädje av pumpen så att du får känna all möjlig livskvalitet.

Tänker på dig och skickar en stor kram!

2010-10-27 @ 17:06:08
Postat av: Ingela

Skönt att pumpen verkar göra det den ska. Tack själv, Johan, för ditt otroligt fängslande sätt att skildra det ni är med om!

Bamsekramar från Busan

2010-10-27 @ 17:09:03
URL: http://bc-busan.bloggagratis.se
Postat av: Kersti

Så härligt att höra av dig igen!

Kollar bloggen varje dag, vill så gärna höra att du mår lite bättre.

Vad bra att morfinpumpen gör sitt jobb så att du får mer kvalitetstid med din familj.

Jag som så många andra tänker på dig varje dag o hoppas på att den tid du har ska bli så bra som det bara är möjligt, skickar med lite tankekraft...

Kram

2010-10-27 @ 17:21:42
Postat av: Ulrika

Många hälsningar till dig Johan!

Orden tappar ju sin betydelse när något som detta med full kraft drabbar en.

Men tänker på dig och hoppas att det på något sätt blir bra!

Hälsar Ulrika ,som en gång för länge sedan jobbade med dig på WM.

2010-10-27 @ 18:32:20
Postat av: Annica

Vad skönt att höra ifrån dig igen & att du kan se så ljust & samtidigt klart på din situation. Att du har din humor kvar är ovärderligt, både för dig & de dina. Det ger extra styrka till er alla och genom humorn så klarar ni av den tuffa tid ni lever i så mycket bättre. Du är på många sätt lik min mamma, hon hade sin humor & många gånger var det hon som höll humöret uppe på oss & inte tvärtom.



Gläds åt var stund & ja, morfinpumpen är en väldigt fiffig manick! Din madrass, är det en sådan som liksom blåses upp lite ibland? Blir så glad över att du verkar få de bästa hjälpmedlen man kan få, det hjälper alla så mycket!



Många varma tankar till dig & dina tjejer!!!

2010-10-27 @ 18:47:33
Postat av: Lasse

Skönt att hjälpen hjälper.. Och det är gott att få läsa nåt från dig för alla oss som tänker på dig.

2010-10-27 @ 20:04:37
Postat av: Lillan

Vad härligt att du orkar uppdatera bloggen, du är bara bäst.

Kram

2010-10-27 @ 20:47:04
Postat av: Anna

Skönt att höra att pumpen e bra. Kram Anna

2010-10-27 @ 21:12:34
Postat av: Alexandra

Hej! Jag vill sända dig massor av värme! Kram Alexandra

2010-10-27 @ 21:53:05
Postat av: Fredrika i Göteborg

Om ändå cancer inte fanns! Jag förstår att det är jättesvårt att prata med barnen. Jag tror att det skulle betyda mycket för dem när de blir äldre om de har ord ifrån dig kvar. Om du orkar och förmår så kan du ge dem det i form av skrivna ord i en blogg eller ett vanligt brev, intalade ord på en dvd eller liknande.





2010-10-27 @ 22:23:16
Postat av: George

Du har min beundran och min respekt för att du hjälper oss alla genom att du berättar den nakna sanningen!

Vi har inte heller något alternativ från det som komma skall och då har du med dina ord hjälpt oss ofantligt!

Du är en hjälte, glöm aldrig det!

George

2010-10-27 @ 22:37:21
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Maria A

Hej

Skönt att höra att du fått bättre smärtlindring. Du berättar verkligen på ett bra sätt om din svåra situation. Jag tänker på dig och din familj.



Kramar från Maria A

2010-10-27 @ 23:14:48
Postat av: Jessica

Heja på Johan!

2010-10-27 @ 23:42:09
Postat av: kerstin johansson

Hej, jag har följt din blogg länge nu och ser efter varje dag om du skrivit något mer. Känner mig berörd av det du skriver och hur du har det. Du berör verkligen dom innersta tankarna och känslorna hos en människa som vi alla mer eller mindre kommer att få uppleva, ..om inte hos oss själva , så hos någon nära. Skönt att smärtlindringen hjälper dig ialla fall. Tänker på er alla, kram Kerstin.



2010-10-27 @ 23:49:33
Postat av: lotta S

Kram pa dig Johan..du ar verkligen cool..

2010-10-28 @ 01:38:30
Postat av: Annika

Vilken kämpe du är. Ville bara skicka en varm kram till dig och din familj. Önskar och hoppas att det kan vända för dig. Ge aldrig upp, mirakel kan ske! Kram från Annika

2010-10-28 @ 08:38:53
Postat av: Nilla

Hej Johan! Hoppas du har en bra dag och många till, jag har följt din blogg några månader men aldrig skrivit, ville bara visa att jag tänker på er och skicka en stor Kram!

2010-10-28 @ 10:37:13
Postat av: Michel

Heja dig kompis!

2010-10-28 @ 19:43:35
Postat av: eVA

2010-10-28 @ 19:45:35
Postat av: Eva

Hej Johan, jag är så ledsen för din och familjens skull. Har på nära håll sett cancerns djävulskap hos moster och styvmamma. Jag gör som Sara och peker finger åt den! Tänker på dig och är inne nästan varje dag och försöker skicka styrketankar.

Kram från bloggläsaren Eva

2010-10-28 @ 19:47:47
Postat av: Anneli Högberg

massa kramar

2010-10-28 @ 20:26:11
Postat av: Ulrika

Heja Johan!

2010-10-28 @ 20:56:12
Postat av: Jana

En stor kram till dig, Johan...

2010-10-28 @ 22:02:11
Postat av: jessica

Jag blir alltid lika glad när du skrivit i bloggen, då känner man att du fortfaradne är på banan och med i matchen! Hoppas på många många inlägg i framtiden, för nu pekar vi finger till skiten!

Kör så det ryker!

Och hälsa frugan vi var med i samma tråd på fl när vi väntade/hade fått barn 08 juni, juli, så eran engla är lika gammal som våran nellie.

2010-10-28 @ 22:34:06
Postat av: jessica

Nä nu blev jag osäker det måste ju vara eran Elwira som är född i juli 08. Ja, ja sak samma din fru var trevlig i tråden och hade bra värderingar när hon skrev. GILLADE hennes inlägg.

2010-10-28 @ 22:38:03
Postat av: Jaana

Följer Bloggen och vill bara skicka en styrkekram till dig och din familj...

2010-10-29 @ 01:49:44
Postat av: Marcus

Hej Johan.



Har läst din blogg som växlar mellan hopp och förtvivlan. Tänker på både dig och din familj. Du är en sann hjälte.



/Marcus (jobbade förr på VT-växeln)

2010-10-30 @ 07:20:50
Postat av: Carro

Hej killen!



Följer dig även här! Helt sanslöst att du fortfarande e fit for fight på denna sajt och bloggar vidare! Du e verkligen en kämpe! Hoppet är det sista som överger ger en människa sägs det. Jag vet att du redan vet det. Men glöm heller aldrig det! Jag och många fler av dina anhängare här på bloggen håller hoppet uppe för dig med! Det syns mellan alla dessa rader på inläggen du fått! Många styrkekramar till dig och familjen!



Lyckohälsningar // Carro kollega

2010-11-04 @ 02:14:37
Postat av: Evelina

mitt första besök här hos dig. har suttit och läst en bra stund.. jag ber och hoppas, du verkar vara en fighter. skickar massa kramar genom cyber..

2010-11-11 @ 12:55:04
Postat av: HeleneW

Hej Johan, blir så ledsen när jag läser kan inte hålla mig från att gråta. Glömmer aldrig alla roliga stunder.Du är stark jag vet det släpp aldrig taget. Många kramar Helene

2010-11-20 @ 18:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0