Ny vecka och nya tankar

Sitter i soffan och har nyss kollat på "The Event" som jag inte kan bestämma mig för om den är bra eller dålig, troligtvis är den bra men det kommer ta några fler avsnitt innan man växer in i den så att säga.

Veckan som varit har varit lugn och inget oförutsätt har hänt, jag kånkar omkring med min lilla smärtapparat och faktiskt bara glömt den 2 ggr vilket man blir snabbt påmind om då slangen sträcker ut sig ordentligt, Undrar hur mycket den håller för?

Vet att jag tackat tidigare men måste göra det en gång till så ett STORT JÄTTE TACK för alla de kommentarer ni skrivit under veckan, de värmer något enormt ska ni veta, känd eller okänd spelar ingen roll ...
När vi ändå är inne på värmande kommentarer mm så tänker jag tillbaka till ett inlägg i somras som handlade om att våga bemöta en cancerpatient, och det är just det våga bemöt! stoppa inte huvudet i sanden,ta inga omvägar, fundera inte över konstiga och krångliga mail, det räcker med att visa att du finns till och att stödet finns där.


I övrigt så har veckan varit ok, AIK tar poäng i Ishockeyn och ser nu också ut att klara sig kvar i Allsvenskan vilket få trodde för några veckor sen.



Jättekramar till er alla

//Johan S

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hoppas veckan som kommer blir ännu bättre! Finns det förresten ingen rem eller nåt till den där apparaten så att den så att säga följer med automatiskt ? Eller ett hölster , smärtapparat istf pistol ?

2010-10-31 @ 23:22:23
Postat av: Angela

Johan- tack till dig som delar med dig. Jag blir väldigt ödmjuk till livet när jag läser hos dig. Har börjat se väldigt mkt som lyxproblem. Hoppas jag får fortsätta ha bara lyxproblem lääänge till. Massor av kramar till dig och din fina familj.

2010-11-01 @ 00:26:15
Postat av: Anna

Har inte heller bestämt om The Event, vi får se... Skönt att höra från dig! Kram Anna

2010-11-01 @ 07:18:14
Postat av: Anna

Du ska veta att du också sprider glädje genom ditt bloggande! Jag blir så glad när jag läser dina inlägg för trots att du är sjuk så strålar det av livsglädje och din kärlek till din familj går att se i alla dina inlägg. Jag lider med dig och din familj i allt det svåra ni går igenom och man ska aldrig ge upp, kämpa kämpa är det enda som finns. Men det vet du redan, du verkar ju vara en riktig fighter! Kram på dig i höstmörkret.

2010-11-01 @ 08:20:33
Postat av: Jenny

Så härligt med ett nytt inlägg! Tänker massor på dig och din familj! Kram från en okänd som har dig i tankarna ofta.

2010-11-01 @ 08:23:34
Postat av: kerstin

fy fan vad du är stark johan,HEJA DEJ!!!

2010-11-01 @ 09:31:52
Postat av: Lilian

Vill bara ge dig o din familj styrkekramar i mängder, trots du är AIK-fans!!!Här håller vi på FBK, ser Du!!Sedan jag börja läsa din blogg, förstår jag vad styrka o mod är !Ha en så goer måndag det går vi tänker på Dig också, kram igen

2010-11-01 @ 10:07:47
Postat av: Anna S

Hej.

Jag är vän till Thomasine och via henne har jag hittat dig, Sara, George och flera.

Att läsa dig och din positova inställning är så härligt. Jag vill bara påminna om vad dr Åke sade till Thomasine; Häng kvar här i livet, kämpa, för helt plötsligt har jag varit någonstans och lärt mig om det där undermedlet som kan rädda dig.

Vem vet, snart är det kanske här?

2010-11-01 @ 18:46:16
URL: http://annaserner.wordpress.com
Postat av: jonna kga

jag har följt din blogg länge och tycker att du är så stark och positiv trots skit sjukdomen.Jag lider verkligen med dig och familjen.Tänker på er dagligen.Har inte skrivit något till dig tidigare och det är väl så,som du skriver,att man är rädd och vet inte vad man ska säga..men jag o Sacka tänker väldigt mycket på er alla.Du har fått mig att tänka på livet,att leva här o nu o inte bli så jäkla sur på små saker som sackas strumpor som ligger på golvet i vardagsrummet:)massor av kramar till dig och familjen.

2010-11-01 @ 18:55:30
Postat av: Gina

Du är en sann kämpe med fantastisk värme och vishet du delar med dig av. Apropå The Event, en konstig blandning av 24, Lost och Flashforward, kan inte heller bestämma mig vad jag tycker om den. Däremot är "Hung" en klart annorlunda serie. //Gina

2010-11-01 @ 20:09:58
Postat av: Zandra

Kram tebax på dig...Jag vet att du klarar det här..Zandra

2010-11-01 @ 20:29:24
Postat av: Kicki

Hej Johan! Jag går in på din blogg flera gånger om dagen och undrar hur du har det. Det är otroligt hur man kan känna och bry sig så om någon man aldrig träffat. Du är verkligen en kämpe och jag hoppas innerligt att du ska få må bättre snart och att de ska hitta på nåt som hjälper dig. Kram till dig och din familj

2010-11-01 @ 20:57:10
Postat av: Therese

Jag hejar på dig!

2010-11-01 @ 22:22:33
Postat av: Lillan

Och en jättekram till dig med.

KRAM

2010-11-01 @ 22:23:11
Postat av: Annika

Hej! Precis som du skriver - det viktigaste är inte att man lyckas säga rätt sak utan att man säger något över huvudtaget! Även om det blir klumpigt, eller fånigt, eller fel. Tystnaden och känslan av ensamhet är värst. Så jag brukar försöka skriva nåt men du ska veta att jag "kollar till dig" varje dag. Antingen här eller på BS. Kram!

2010-11-01 @ 23:41:53
Postat av: Eva

Hej! Precis så sa pappa med när min styvmamma var sjuk i pancreascancer - att man fortsätter vara prata och vara vänner, på vilket sätt som just då fungerar beroende på situationen, och inte viker undan för detta svåra som många av hans vänner gjorde. En stor kram tillbaka till dig! Bloggläsaren Eva

2010-11-02 @ 10:32:29
Postat av: Mia

Skitsjukdom. Jag hoppas att dina krafter kommer tillbaka och att du stundtals kan njuta av livet trots den bedrövliga situation du har hamnat i. Heja dig Johan!

2010-11-02 @ 13:02:43
Postat av: Gen Eriksson

Hej Johan Jag beundrar dig o din styrka du kommer att greja detta det är jag överygad om Min son heter också Johan o är i din ålder fint namn o du o även han är fina killar Bamsekramar till dig o din gulliga fam

2010-11-02 @ 15:58:41
Postat av: Johanna Lund

Hej! Jag tycker som många andra - skönt att höra av dig. Tänker dagligen på er och skulle vilja ge dig all styrka jag har.....Ta hand om dig och tjejerna! Kramar från Bålsta

2010-11-02 @ 16:19:35
Postat av: Gotländskan Sofia

Hej på dig,

Du är verkligen en riktig kämpe. Blir så glad av att läsa att du minsan tänker lura den här hemska sjukdomen. Som jag skrivit tidigare till dig så känner jag ingen allt du skriver i min mamma. Nu för en vecka sedan var vi på en ny koll med henne då smärtorna återkommit och hon börjat kräkas mycket. Mycket riktigt som hon misstänkte är skiten tillbaka igen. Men det som ändå kändes postivit (man drar ju i alla halmstrån) är att tumören i bukspottskörteln ännu var lika dan sedan i början på augusti medans det var tumörerna i levern som böjrat röra på sig.



Nu agerade de jätte snabbt på Onkologen så redan i fredags fick hon sin första behandling både via dropp och tabletter. Helgen som varit har varit pest. Hon har varit så nere och mått så dåligt. Men nu idag är hon uppåt igen. Man hinner inte alltid med i svängarna men det gör inget. Så länge ni kämpar tillsammans med oss anhöriga är jag jätte glad. Ni är toppen helt enkelt.



Hoppas du får en fortsatt bra vecka och sjukdomen är snäll emot dig. (om man nu kan skriva så)



Stor stora styrke kramar till dig och din familj från Sofia

2010-11-02 @ 20:55:44
Postat av: Anneli Högberg

Jo, skulle vilja reklamera matchmakingen som du gjorde för 14 år sedan, slutade ju inge vidare den ler. Tänker på dig ofta, stor kram till dig och familjen!

2010-11-03 @ 07:23:37
Postat av: Anneli Levin

Hej Johan!

Jag har skickat ett meddelande till dig via Facebook.



2010-11-05 @ 15:09:49
Postat av: Johanna

Hoppas att du får fina novemberdagar med din familj och att smärtan håller sig på behörigt avstånd.

Varma hälsningar från en av dina bloggläsare.

2010-11-06 @ 22:12:16
Postat av: karre

kramar i massor!!

2010-11-07 @ 11:56:26
Postat av: Kerstin L

Idag är första dagen på min sex mån cellgiftsperiod. För att få reda på om jag får ta ett glas vin någon gång under denna långa tid så googlade jag på alkohol+Xeloda och då hamnade jag på din välskrivna och roliga (om än inte rolig egentligen förstås), men ändå....

För min del ska jag i dagsläget inte ha några cancerceller, men har i gengäld fått både colo- och urinstomi, men det är det värt om än besvärligt för en opraktisk människa som jag.

Håller med om detta med omgivningens reaktioner. Krångla inte till det!

Är imponerad av ditt tillfrisknande och kommer att följa din blogg i fortsättningen!

Kram Kerstin L

2010-11-08 @ 16:01:08
Postat av: Dennis

Tjena Johan

Jag hittade adressen till bloggen på Blackbeat och kände att jag måste skänka en tanke till en AIK broder som har det tufft. Blev verkligen berörd av den här bloggen. Ta hand om dig och hoppas att du blir bättre

2010-11-19 @ 12:18:05
Postat av: Anna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-11 @ 10:05:16
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0