Dan före dan..

Före Avresa till Mallis om allt nu går som vi har tänkt oss

Askmolnet över Sverige har vi lyckats blåsa bort så nu är det problemet löst.

Tidigare i veckan så drabbades jag tyvärr av akuta svettningar och matthet i kroppen vilket gjorde att jag inte åt någon fast föda under hela Tisdagen och halva Onsdagen.Hade helt enkelt ingen matlust överhuvudtaget och just det är ju inget kul när man åker på semester om några dagar till ett "all inclusive hotel"

Vi konsulterade hemsjukvården som kom som ett skott och snodde 2 små + 4 stora rör med blod av mig, de små skulle användas till "vanliga kontroller" men de stora skulle göras några odlingar på, är lite osäker på exakt vad de skulle odla men det är ju vår ute så blir väl det vanliga, dvs sallad och morötter och potatis ...

En av sköterskorna som var här sa att "det kan ju vara blodbrist" jo tacka f-n för det när de snor 1/2 liter av mig på ett bräde...

Skämt åsido så tar resultaten av "blododlingarna" ngn vecka och då sitter jag redan på Mallis hur som helst så proverna får visa vad de vill!

Jag fick ordinerat "2st Alvedon" morgon middag & kväll av läkaren på telefon vilket jag själv ställde mig lite frågande till men han sa att det var bra så då är det väl så eller.........?
Några timmar efter samtalet med läkaren så togs de där blododlingarna av en sköterska som tyckte att det också lät lite konstigt med alvedon för "en av bieffekterna av Alvedon är just svettningar...."


Resultatet av de vanliga proverna är redan klara och de visade i vilket fall som helst fina värden och detta låter ju bra för det är samma prov jag gjorde för ngn vecka sedan på SÖS när jag inte fick fortsätta cellgiftsbehandlingen så kroppen har återhämtat sig fort där iallafall.

Tycker någon att ovanstående låter lite rörigt ?

jaja allt blir nog bra så småningom, jag har provat badshortsen & vanliga shorts och de sitter som de ska även fast jag tappat 12 kg och tyvärr är det väl så att det är mest muskler som försvunnit.

Storkameran är med på resan, likaså min nya Xperia telefon, så ska väl funka att blogga några rader även från Spanien med den hoppas jag.

Ska bli spännande att se vad tullen säger om alla mediciner, har fått intyg av läkarna på det mesta men saknar mot mage och även mot svamparna och just den är flytande så får väl ta det i resväskan och hoppas flaskan håller.


Nog om ovanstående, dags att lägga ungarna snart.



Hör rykten om 15-16 grader på Mallis nästa vecka,utgår från att det enbart är ett rykte som inte är sant.


Gokväll




Kommentarer
Postat av: pelle

Gillar det du skriver, gillar din humor framförallt, fortsätt att skriva! Ha en supervecka på Mallis nu med familjen även om det inte blir Afrikavärme, fler än mig som unnar er det.

2010-05-13 @ 19:17:44
Postat av: Jessica Ö

Hoppas ni får en toppenvecka med mycket Kazakstanvärme!

2010-05-13 @ 23:19:18
Postat av: nettan

Ha en riktig kanonsemester!!

2010-05-14 @ 20:17:03
Postat av: Kerstin

Tror det var Gällivare som hade 26grader idag. Här kom vi väl upp i 20. Bra så. Ät mycket glass, den ingår tror jag. Ät mycket mat, den ingår också! Ha så härligt du bara kan!!! Kramar.

2010-05-17 @ 22:35:58
Postat av: Anna-Lena

Hoppas ni har en underbar vecka med mycket mys o sol!!

2010-05-19 @ 10:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0