Upp & ner, ner & upp

Skäms nästan en smula för att jag inte uppdaterar bloggen mer än jag gör men har sista tiden tappat lite motivation, har sprungit runt på Coop, Willys & Ica men hittar inget sånt bland hyllorna så får försöka kamma till mig en smula själv istället och ta tag i det här!

Har de sista 2 veckorna kört ny behandlingsrunda som jag återigen fick avsluta i förtid, kroppen orkade bara 2 doser Gemzar av 3 sen så sa blodvärdena ifrån igen vilket var fjärde gången på rad som kroppen inte orkar hela resan.
Denna gång så chansade vi på att fortsätta med enbart Xelodan som är tabletter jag tar morgon och kväll men den chansningen gick troligtvis inte hem då jag varit helt off i veckan och sovit typ dygnet runt ätit dåligt eller inget alls.
Har även tappat ytterligare några kg sen sista vägning på SÖS där jag legat runt 77kg men är nu nere på 73,5 så är det någon som behöver en tandpetare så hojta bara till!

Min helt underbara Cancerdoktor Gisela trodde helt klart att sista veckans strul berodde på att vi kört medicineringen lite väl hårt så nästa runda som startar på Måndag den 21a så kommer det bli mindre Gemzar och mindre Xeloda så vi får hoppas att jag pallar detta hela vägen!


Roliga saker då
Jag har köpt en båt till min frus förtret, tänkte som så att båt är bra att ha när sommarvärmen väl slår till ordentligt & Engla har lovat att följa med och är nog ganska säker på att övriga familjen gör detsamma när det väl kommer till kritan.
För er som inte vet så sålde vi vår tidigare båt i princip samma veva som jag fick vetskap om sjukdomen och då kändes det som att det var lika bra att städa bort allt på en gång men jag tänkte var med ett tag till, därav ny båt!

Midsommarhelg
betyder fest och alkohol för de flesta men jag stryker alkoholen då jag ska jobba på kvällen med start 21:00 fram till 05:00 och en del tycker jag är mer eller mindre tokig inklusive min fru men att jobba och göra något vanligt som är vardag för de flesta är riktigt kul och lyfter mig något enormt och är faktiskt något jag kan rekommendera andra i min situation, försök att jobba några timmar eller dagar i veckan så mycket du orkar helt enkelt!
Ta ett snack med Försäkringskassan så hjälper de säkerligen till med det formella för det gäller att du har papper på att du får jobba samtidigt som du är sjukskriven.



Till sist
så skänker vi en extra tanke till "Susanneplus" som efter 1 år av kamp mot cancerhelvetet nu lämnat oss för evigt.
Susanne var en av alla som delat med sig av sin kamp mot cancern till kända och okända genom bloggandet.
Ta hand om dig däruppe, stora kramar till dig och familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0