Speedad helg och ett år har gått!

Var på uppföljningsbesök på SÖS i torsdags inför kommande behandlingsrunda som jag skrev tidigare och där sattes jag även på en intensivbehandling av kortison där jag tidigare kört 1 vecka på varje nivå men nu blev det 4 dagar därefter nedtrappning och denna kur har gjort att jag blvit pigg som en liten mört som man säger.

Lyckades ta oss in till  Stan i Lördags för att kolla Bröloppet, ja det mellan Vickan och Daniel alltså, dock blev det inte mycket kollande då det enda man såg var uppsträckta kameror och mobiltelefoner och kanske några tofsar från den beridna kortegen, klart misslyckat från vår sida och skulle så här i efterhand stannat hemma och tittat på TV vilket frugan konstaterat typ en så där 10 ggr nu..

En av bieffekterna gällande Kortisonbehandling är att man kan få "hicknerven" att vakna till liv och det gjorde den typ 17:30 i Lördags på McDonald's och sen dess har jag prungit omkring och hickat som en annan alkis och har svårt att föra en vettig konversation utan att lägga in 1 eller 2 "hick" i meningarna :-)

Söndagen vaknade hela familjen tidigt så vid 08:45 så stod vi utanför Plantagen och ryckte i dörrarna som öppnades först kl 09:00, lyckades självklart smälla iväg massor av pengar på bllommor och krukor som sig bör men det jag mest vill veta är, Vem tipsade rådjuren om att vi planterat nya blommor???

Idag måndag så var det som sagt då dags för ny behandlingsrunda med lite nedskruvade doser för att klara alla 3 omgångar så nu blir det 80% av tidigare Gemzardos och ca 80% av tidigare Xelodados, eller som jag väljer att säga när folk frågar " 2 stora & 2 små tabletter" så för tillfället så är medicinlistan ganska lång morgon och kväll.

Röntgen inplanerad till vecka 27 och känns som det var ett tag sen nu, ska bli spännande att se OM eller VAD som hänt därinne sista tiden för det är ju faktiskt så att även om det kanske inte är något man firar så hade jag 1 års Jubileum gällande min sjukdom nu i helgen.

Summerar man allt som hänt under året som gått så har det faktiskt varit helt ok även om man haft några svarta fläckar på vägen men det kan jag helt klart ta om kommande år håller sig inom ramarna för det som varit.


Imorrn så lovas det 20-25grader men lite svalare vid kusten här i Stockholmsområdet så får hoppas att det stämmer så man kan göra ngt vettigt istället för att ligga och tycka synd om sig själv.


Och nu missade David Vila en Straff mot Honduras , han missar hela målet och sånt gör inte en spelare som nyss kritat på för Barcelona.


Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gött Johan! Hoppas du håller en ordentligt 41-årsfest i augusti. Ha nu en härlig midsommarhelg, hälsa familjen!

/Jessica

2010-06-24 @ 19:25:28
Postat av: Anna-Lena

Hej Johan

Har saknat din blogg och blir jätteglad att du är där igen. Önskar dig och din familj en glad och skön midsommar. Gisela är bra!!!!

Min syster Carin lever som när hon var frisk! Det vände 10 maj. Jag är så glad för hennes, din skull. Thomasine verkar må bättre o bättre även om hon har det tungt.



Lev o kämpa!

Anna-Lena



Hälsn Anna-Lena

2010-06-24 @ 20:40:48
Postat av: Hans Malmberg

Hej Johan.

Jag har haft hicka i 8 dagar, sedan försvann det av sig själv. Hur har det gått med dig? Hickar du fortfarande? Det verkat som det försvinner efter en tid, prisad vare högre makter!

/Hans.

2010-06-29 @ 13:45:07
URL: http://hansmbg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0