Det kom ett samtal . . . . .

I dag fick jag ett samtal från en nära vän till Johan. Han sa att han själv och även många andra som han pratat med skulle vilja göra någonting för barnen, t ex sätta in pengar på deras bankkonton. Han föreslog att jag skulle lägga ut kontonumren här på bloggen. Men jag tycker inte det känns bra att lägga ut kontonummer på bloggen som alla kan se, och banken tyckte inte heller att det var en bra idé. Däremot kan ni maila mig på [email protected] om ni vill sätta in pengar till barnen, så mailar jag tillbaka kontonummer. Jag ska till banken i morgon och öppna två konton till barnen speciellt för detta ändamål.


Kommentarer
Postat av: Anmaja

Tänker mycket på er, har följt bloggen länge och även läst bakåt när jag hittade hit. Jag blir så ledsen när unga människor försvinner från livet och sina små barn. Det gör ont i hjärtat att läsa...



Konstigt att banken inte kunde upplysa om att starta ett helt nytt konto som inte är knutet till annat än just detta ändamål. Jag har sett många som publicerar banknummer just för att folk ska kunna lätt sätta in en slant.



ღ ღ ღ Cyberbamsekramar - Anmaja ღ ღ ღ

2010-12-15 @ 09:19:20
URL: http://blogg.omakastengods.se/
Postat av: Sus

En liten hälsning från en för er okänd läsare.... Jag tänker på er i morgon.... också...



Kram S

2010-12-15 @ 20:00:10
Postat av: Anki

Jag tycker du ska lägga ut ett PG konto här då blir det lätt för alla att lägga en slant

2010-12-15 @ 23:20:12
Postat av: Nina

Hej!



Jag tänker inte öppna något postgiro. Det går precis lika bra att skicka ett mail och få kontonumret den vägen, om man vill sätta in en slant till barnen.



Mvh

Nina

2010-12-16 @ 06:31:05
Postat av: Malin

Har tänkt mycket på er idag.

Styrkekramar ♥

2010-12-16 @ 15:26:33
Postat av: Jessica

Mina varmaste hälsningar och tankar, jag hoppas ni fick en vacker stund idag. Jag är så ledsen att jag inte kunde ta mig upp till Värmdö för att vara med vid denna stund.



Jag tänder mina egna ljus för Johan och säger som Johanna; På återseende!



Kramar från

Åhlénsjessica

2010-12-16 @ 17:38:46
Postat av: J

Så märkligt detta nya fenomen att ge pengar till barn vars ena förälder har gått bort. Om man som nära vän vill göra det är väl en sak men att ta upp det i olika bloggar är märkligt. Sverige har ett socialt skyddsnät för dom som behöver, de flesta barn har ju dessutom oftaste ytterligare en förälder och mor- och farföräldrar, kusiner, mostrar och fastrar...

I andra länder finna barn utan någon vuxen vid sin sida, är övertygad om att de barnen behöver bidrag bättre.

2011-01-01 @ 10:25:59
Postat av: Nina

Svar till J



Jag tycker det är lite konstigt att du förutsätter att mina barn omges av en massa släktningar. Så för att svara på ditt påstående. Nej, mina barn har faktiskt inga kusiner, mostrar, fastrar och andra släktingar. De har "bara" en farmor. Så jag tycker att du ska tänka efter lite mer innan du uttrycker dig om personer och saker som du inte vet något om.



Och det är inte jag som kräver att andra ska ge pengar till mina barn, absolut inte, utan jag öppnnade dessa konton till barnen på uppmaning från vänner till Johan som tyckte att jag skulle lägga ut detta på bloggen för att förenkla för dem.



Mvh

Nina

2011-01-02 @ 10:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0