På eller av

Lite konstigt är det allt, ena dagen pigg som en lärka, nästa dag sover man bort utan några som helst problem.

Förstår mig inte på kroppen just nu då jag orkar med att jobba 2-3 dagar/nätter i sträck just då men får tillbaka det mångfalt någon dag senare och i måndags eftermiddag visade detta sig genom tunga smärtor i bröstet och ordentliga kräkattacker natten mot tisdagen.
Tisdagen och halva onsdagen lyckades jag sova bort men i skrivande stund så har jag också lyckats fylla på kroppen med både lunch middag och efterrätt och allt känns helt normalt i kroppen igen.

Självklart är det kroppen som protesterar mot ansträngningen på ett eller annat sätt och jag har därför bestämt mig för att trappa ner jobbandet en del då jag inte har någon vinning utav att sova bort dagarna för att orka jobba på kvällarna, missar ju främst tid med familjen men också kompisar runt omkring  vilket inte känns bra på något sätt.

I morgon torsdag ska vi fortsätta med bygget av köket då snickarTobbe åkte på en obligatorisk "tillbaka på dagis efter sommaren förkylning" som hans lille son Carl givmilt delade med sig av. Räknar iskallt med att köket är helt klart i mitten av nästa vecka och det känns otroligt skönt kan jag lova, det funkar att micra frusen mat så länge man tillagat den själv men när vi nu är inne på färdiglagat ala felix/findus så säger jag bara usch och fy, vidrigare mat om man nu kan kalla det mat får man leta efter!


Och Morsan!
Det blev ingen vinst på lotterna...


gokväll.

Kommentarer
Postat av: T

Hej kollar in med jämna mellanrum och kollar läget så skönt med någon som fortsätter fira sina födelsedagar!

Har bara en hälsning var rädd om dig och välj i första hand bort nattjobbet det sliter hårt även på en som är "fullt frisk" Trodde nog inte riktigt på det själv, stortrivdes med att jobba natt egentligen MEN efter 7 års nattjobbande och sedan övergång till dagtid måste jag hålla med! 10 timmar dagtid sliter inte hälften så mycket på kroppen som 10 timmar nattjobb när man inte är tiptop i kroppen, då vill den sova när det blir mörkt...

2010-08-19 @ 15:55:45
Postat av: Maria Arnehed

Tycker om det du skrivit! Spännande att se lite bra saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-12-02 @ 13:04:03
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0