har haft bättre dagar i mitt liv.

Sommaren är på väg att ta slut och i samband med detta får man en påminnelse om denna djävulska sjukdom man släpar på.
"Skiten" började troligtvis redan för 2 veckor sedan med nattliga allvarliga samtal med toaletten och en enorm trötthet/svaghet i kroppen som varade några dagar , därefter piggnade man till en smula tills det var dags nu i Måndags natt igen då kroppen packade ihop ett likvärdigt sätt som föregående vecka men för säkerhetsskull så byggdes detta nu också på med smärta i ryggslut/mage vilket gjorde att Oxynorm tabletterna gick åt som smågodis i rask ökande takt & igår torsdags så syntes det som man inte vill se, Gula Ögonvitor!! Detta i samband med missvisande färg på pinkeriet signalerar att ngt är knas med levern vilket nu Torsdagens prover har visat att visst är det så!
Idag fredag var vi inne på en Röntgen som varit inplanerad sen länge men lite ironiskt så kan man säga att den var vältajmad....


I samma veva som man sitter och skriver här så ringer de från "Endoskopienheten" på SÖS där nyss fått en remiss från mina läkare på SAH( Hemsjukvården) så nu blir det besök där kl 09:00 på Måndag och planen är vad jag förstår att de skall ner med en slang genom halsen och fara omkring med en kamera därinne, jag kollade lite försiktigt om jag skulle bli sövd och det skulle jag...puhh


Får väl se vad helgen har att ge men håller sig smärtorna på den nivå de är just nu så känns det ok men blir det värre och jag får feber så måste omgående in.


Trevlig Helg!
( Det ska jag försöka ha så gott det går)

Kommentarer
Postat av: pson

Du fixar detta! Kämpa genom helgen så ska du se att det ordnar sig på måndag efter kamerainspektionen. Kroppen reagerar väl också på alla tabletter du tar och levern tar väl en del stryk här kan jag tro. Johan, du är en kämpe som kommer att vinna.

2010-08-27 @ 21:26:52
Postat av: Mia

Nu tycker jag faktiskt jättesynd om dig....vilket

j..a liv du är tvungen att leva. Jag imponeras av att kroppen orkar med allt detta och att du som människa står ut. Fast vad har du för val...inget alls...allt ligger i läkarnas händer....och du kan inte välja....du måste bara åka med tåget. En jättekram till dig och jag hoppas att du inte behöver ha så mycket smärta, för är det något som gör oss jättetrötta så är det smärta. Kraaaaaaaaaaaaam

2010-08-27 @ 22:14:34
Postat av: M

Du fixar det här Johan !

Sköt om dig. INGENTING är omöjligt- det tar möjligen bara lite längre tid ( o då pratar vi ju absolut om positiva saker !)



Keep on !



Bloggläsaren M ( Via Georges blogg hittade jag hit o har varit " med " ett tag utan att kommentera )

2010-08-27 @ 23:45:15
Postat av: Challe

Tur att du hade din röntgen planerad. Det kommer säkert att fixa sig - du kämpar på bra och försöker leva ett så vanligt liv dom möjligt! Lycka till!

2010-08-28 @ 08:23:57
Postat av: Annika

Jag ska tänka på dig på måndag och hoppas att allt går så bra som möjligt!

2010-08-28 @ 16:31:43
Postat av: Annica

Tänker på dig Johan, du är så stark & kämpar så bra. Hoppas du får en fin helg med dina flickor & att det går lugnt & fint till på måndag med röntgen, vad bra att du får bli sövd, finns gränser för vad man står ut med.



Varma kramar till er alla!!!

2010-08-28 @ 16:38:11
Postat av: Anneli Högberg

Tänker på dig ofta Johan, keep on fighting ! Massa kramar till dig och familjen!

2010-08-29 @ 16:38:31
Postat av: Victoria

Hej Johan, jag hamnade först på din blogg av en slump men tycker att du vekar vara en så skön person så jag har fortsatt kika in titt som tätt. Att du är gnagare gör ju inte saken sämre så att säga :-). Jag håller tummarna för dig imorgon och att lite piller gör susen denna gång!!! Ta hand om dig och familjen och fortsätt kämpa och tänka positivt, det tror jag är a och o. Sänder en mängd styrkekramar från en annan inbiten AIK:are, Victoria

2010-08-29 @ 20:48:40
Postat av: helena

Jag läser om dig och tänker på dig. Jag har också haft c men klarat mig hittills. Jag tror på hoppet.

Kram Helena

2010-08-30 @ 11:44:31
Postat av: Michel

Håller tummarna kompis!

2010-08-30 @ 12:11:32
Postat av: Hajen

Hej Johan, vill se ett inlägg från dig nu! Du ordnar detta helvetet.



Mvh Hajen

2010-09-01 @ 07:30:03
Postat av: PJ

Vi tänker på dig.

Du är en inspiration för många människor.

2010-09-01 @ 08:59:38
Postat av: Eva

Hemskt att höra men ge inte upp du finns fortfarande så låt dem inte inbilla dig något annat. TA varje dag och njut av varje dag så gott det går pga smärtan, Bry dig inte om Försäkringskassan eller så de kan ju bara försöka med något så kommer vi att protestera många av oss. Det kommer säkert att ordna sig igen. tänk inte för mycket på cancer den är bara smuts som ska städas bort ur kroppen med hjälp av tabletterna. KRAM

2010-09-01 @ 22:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0