Inspiration ?

Försöker komma på ngt vettigt att skriva men vete sjutton... hade kanske ett litet scoop på gång ang Psykologtanten i Tv rutan häromsistens.
En kompis/kollega droppade en kommentar på tidigare inlägg om att han hört henne i ngn radiointervju som hängde ihop med en nylansering av ngn bok som tanten skulle skrivit men hittar inte ngn info som kan bekräfta detta.
hade ju sett kul ut om psykologtanten utnyttjade mediautrymmet och diskussionen om oss bloggare för att göra reklam för ngn bok men så dum och korkad kan väl ingen vara? Money talks ..... hmmm .

Helgen som gick då.
Fint väder som man lyckats sova bort, hade lite ont i fredagskväll så smällde i mig några Oxynorm för mycket och vaknade 14 timmar senare på lördag em och undrade vad som hänt..
Söndag förmiddag , vaknar av muntorrhet och blahasmak, visar sig att "bieffekterna" kommit tillbaka från Cellgiftsbehandlingen, dvs svamp i munnen som gör att allt smakar skit och besöket på lokalkrogen där Plankstek beställdes in  till söndagmiddag var en otroligt dum investering, tur att man har en arsenal av mediciner så är bara att addera ytterligare ett moment morgon,middag och kväll så blir det väl bra om ngn vecka förhoppningsvis.


På agendan denna vecka då
Måndag : Fixa pass till mig och småtjejerna, Engla måste få ett nytt också då hon e bebis på sitt nuvarande som räcker ngt år till.
Tisdag : Påfyllnad av 1 liter Gemzar ( tror det är en liter ca )
Torsdag: Röntgen av buk och mage, svar veckan därpå.

Onsdag ser relativt ledig ut så ska nog passa på att elda upp massor av skräp på tomten om vädret tillåter.


har jag sagt att synen påverkas av ngn av alla mediciner jag får i mig? hoppas det är tillfälligt eller så är det bara åldern som gör sig påmind.



Blev några rader iallafall.
Trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Anne

Oxynorm är fina grejer, haha. Fick det i samband med min operation i mars.



Ta hand om dig!

Postat av: Lasse

synen - de kan mycke väl vara ålder och är väl i såfall bara att välkomna - eller hur ?! för mig slog det till som en blixt från klar himmel när jag passerat 40 - LÄSGLASÖGON ! de går utan men är f-n så mycke bättre med.

2010-04-27 @ 21:30:34
Postat av: e

Tack för dina inspirerande ord!

Din positiva syn på livet smittar av sig!

Du verkar vara en mycket fin människa!

2010-04-28 @ 09:27:54
Postat av: Kerstin

Säger det igen, bli frisk nu då..... det är jobbigt med alla som är sjuka runtomkring mig eller blir plötsligt sjuka och plötsligt inte finns längre... du vet.... vill inte att det ska hända dig också.

2010-04-30 @ 14:19:39
Postat av: Elisabeth Ollas Mattsson

Det var ett tag sedan jag läste bloggen, och ser nu att du fått börja med behandling igen. Fasiken också. Men du verkar pigg och kul att ha en resa att se fram emot. Själv är jag i Alfta på Rehab... Skitjobbigt psykiskt. Det finns några i min ålder men de flesta är gamla som gatan. Och av 24 stycken så är det bara jag och en dam till som har återfall. Och hon har "bara" i skelettet. Jag har ju både skelett och lever. Och vi vet ju att ha i levern är inget bra. Du nämde ngra prover som gått från 50 till 250. Vilket resultat var det av alla svar man får?

Önskar er en trevlig resa och hopp om en underbar sommar med familjen.

Kram från Alfta (men jag hör ju hemma på Ingarö som sagt)

Och du, Kanelbullarna på SÖS fungerar fortfarande.

2010-05-04 @ 07:53:31
URL: http://joelisacadam.blogspot.com
Postat av: Natali

Hej,

Du har en fantastisk positiv syn på livet, du älskar livet, och trots denna skitsjukdom lyckas du hitta det lilla positiva. Du fixar det! Vi är många som tänker på dig.

2010-05-04 @ 16:01:06
Postat av: Nina (frugan)

Elisabeth!



Det är tumörmarkören som gått upp från 50 till 250.



Hur gick det förresten med ditt röntgensvar? Du har inte skrivit något om det i bloggen.



Mvh

Nina

2010-05-05 @ 10:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0