A hell of a weekend.

Helgen börjar närma sig mot slutet och vardagen är snart här igen.
Blev ju inte så mycket jobb för min del förra veckan då jag tvingades hålla mig utanför bilen på grund av uppjustering av smärtmedicinerna, tyvärr verkar det så att jag måste höja lite till för hemkommen efter nattjobb på växeln så bröt lilla helvetet löst, jag skriver lilla för jag vet hur riktigt ont gör och vi var inte i närheten men ändå rejält ont för att vara från min kropp som skött sig bra så länge.
Försökte lägga mig vid 05 men gick inte ligga på mage,rygg eller på sidan och enda alternativet var att stå upp! då gjorde det inte riktigt lika ont så var tvungen att knäcka några morfintabletter för att få koll på det hela och böt även plåster även om det enl föreskrifterna skulle göras först imorgon måndag ( ska hålla i 3 dagar)

Smärtorna avtog så småningom och jag återgick till att försöka sova vilket inte alltid är det lättaste med 2 ungar som kör rally med leksaksbarnvagnar utanför sovrumsdörren, gissar att det blir lite lättare att somna ikväll även om värken finns där ngnstans, blir ett samtal till Doktorn imorrn helt klart!


En helt annan sak.
SL! Storstockholms lokaltrafik, det är ett fantastiskt företag.
Natten till Söndag gick vi ju som bekant över till sommartid vilket i praktiken gjorde att en timme försvann ut i atmosfären, eller rättare sagt det är just vad SL tror för att enligt dem så går det bra att köra resenärer ut på Värmdö från Slussen men när sen anslutande bussar ut mot Ingarö + Stavsnäs Djurö ska gå så saknas det en timme och då utgår SL från att då finns det heller inga kunder att transportera vilket helt enkelt innebär att man ställer in bussarna och 20-30 resenärer blir stående mitt i natta...
Vi på Taxi blir självfallet nedringda och jätteglada för alla dessa extrajobb som sen kunderna isin tur tar på resegarantin med SL, Kunderna blir självklart glada som får skjuts enda fram till dörren i en varm skön bil men hur tänker SL här, tänker de överhuvudtaget?  





Nu blir det Johan Falk på tv 4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0