Måndag förmiddag

Ser solen titta fram bakom lite halvgrå moln så är snart dags för en liten promenad så man får upp flåset igen, ute i går och åkte lite pulka med Engla men efter ngt åk så ville hon till lekparken och gunga....Gunga kan man göra på sommaren försökte jag som hellre ville åka pulka, blir ju som ett barn på nytt när man är i pulkabacken men nähä, gunga blev det!
Var väl ute ngn timme och sen vid hemkomst så blev det en ofrivillig? tupplur på soffan, ibland blir jag så trött att jag skulle kunna somna stående och känns som minsta lilla pryl tar alla krafter som finns i min kropp, har dock inte ont ngnstans just nu och ska försöka trappa ner på medicinerna inom kort för att se hur jag reagerar.

På Onsdag blir det läkarbesök på "Trafikmedicin" som håller till på Huddinge sjukhus och denna avdelning kommer avgöra om jag får behålla mitt taxileg.
Blir visst en heldag vad jag förstår, prover skall tas och även en del prat med olika läkare
Personligen tycker jag att en undersökning som denna borde alla få göra som passerat en viss ålder eller som kanske är sjuka och börjar knapra medicin som jag men det finns det inga bestämelser för utan liggger helt och hållet på eget ansvar.
Vädret på onsdag säger snö blåst snö blåst , så det gäller väl att vara ute i god tid misstänker jag..



Lite Offtopic/
Fick lite frågor från en bloggare som har sidan VidSidanAvCancer
jag har försökt svara dig men din mail verkar inte vara aktiv så lite kortfattat här då
jag har fått Gemzar intravenöst och Xeloda i pillerform och 1650mg Morgonkväll, vad jag förstår så är det en väldigt stark dos då jag hittade lite info på nätet från tillverkaren som rekommenderade ungefär hälften för en person i min viktklass.  

har du mer frågor så kan du maila mig på [email protected]


Filmen Snabba Cash i Onsdags då...
Riktigt bra svensk rulle som helt klart är sevärd, kan dock rekommendera boken först då handlingen blir lite lätt komprimerad i filmen.


Nähä
Dax för promenad!
(tänk om man hade nära till en Sibylla men bor man på landet så gör man...)


Kommentarer
Postat av: Mena

Hej, hittade hit vis George`s blogg. Ååh vad skönt att läsa om goda besked. Jag hoppas hoppas att det håller i sig och att du blir helfrisk snart!

Varm hälsning från okänd påhejare

2010-01-25 @ 23:15:40
Postat av: Lasse

såg att ICA Maxi säljer Sibylla's korvar ! så man kan skapa lite korvmojje-feeling hemma om man vill..

2010-01-26 @ 19:52:29
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Åhhh gunga och pulka, det är ju sååååå kul!!!! Man slipper sjukdomarna för en liten liten stund!

Massa kramar!!!!!!

2010-01-27 @ 09:37:50
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: VidSidanAvCancer

Hoppas det gick bra idag och att "resultat" blir som du hoppas på!



Apropå SnabbaCach, håller med, roligt m svensk film!



Tack, U`ve Got Mail ;)!

2010-01-28 @ 00:32:29
URL: http://www.vidsidanavcancer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0