Glädjetårar & småchockerad!

Sitter i soffan nu en sen Måndagkväll och försöker summera dagen som varit och undrar om det fortfarande är Söndagkväll och allt är en dröm...

Har kommit fram till att det är på riktigt och ingen dröm så.....

Var på Södersjukhuset i dag för ett möte med min doktor och planering av framtida behandlingar men när vi sitter där så säger Gisela som hon heter att jag nog inte behöver ngn behandling just nu för provsvaren hon fått är oförskämt bra!
Värdet på "Tumörmarkörerna" är nere på 81!!!! mot när jag startade behandlingen strax över 20,000, Dessa tumörmarkörer visar om kroppen är mottaglig för behandling och att den fungerar utomordentligt bra, (en helt frisk person ligger på ca 35 har jag fått höra på omvägar, vet ej om siffran stämmer riktigt)
Till saken hör också vilket är nog så viktigt att jag under Jul och Nyår varit behandlingsfri och ändå har kroppen självmant kämpat på på detta sätt och detta gör resultaten än mer omtumlande.

Den vanliga standardfrågan om hur jag mår dök självklart upp och både jag och frugan svarade att jag under sista månaden varit betydligt tröttare och sovit mer vilket jag även skrivit om, här trodde Gisela att det mycket väl kunde vara en psykisk sak och att jag omedvetet ställt in mig på att det snart ska vara över då jag fick just det beskedet väldigt hårt framfört innan Midsommar och det kan mycket väl vara så.
Säger en läkare med bestämd ton att "du har max 1 år kvar att leva" då tror man på det så att säga men enligt Gisela så har han FEL FEL FEL!!!
JAG TÄNKER LEVA LITE LÄNGRE ÄN SÅ !!!!!  HAHA TUMÖRSPÖKEN, JAG KAN SKRÄMMA IVÄG ER!!

Som ni säkert förstår så snurrar det en hel del saker i knoppen just nu och en sak är om de har blandat ihop proverna med ngn annan ? Hoppas inte och tror inte det heller då jag såg när sjuksköterskan från hemsjukvården klistra på min ettikett på mina provrör!

Vi har hur som helst bokat en röntgen som troligtvis kommer genomföras nästa vecka för att se hur det verkligen står till därinne, för vad har egentligen hänt? Det snurrar bra nu kan jag lova....


Viktigt att notera
Ovanstående innebär inte att jag är frisk, inte på långa vägar och jag kommer med säkerhet göra fler behandlingar framöver men det viktiga är att behandlingarna hjälper och att det är helt rätt mediciner jag får i mig!



Nu ska jag försöka sova, om jag kan...

Kommentarer
Postat av: Henkan

Tja Johan!



Jag ställer mig väl i kön efter släkt och nära vänner, med tummarna hållna så dom vitnar, självklart kommer du jobba nästa julafton åxå.



mvh

Henkan

2010-01-11 @ 23:57:46
Postat av: pelle

Fan va kul!! Kör så det ryker nu så att dom där j-a skitresterna som finns kvar försvinner också!



Kramar på dig och din familj.

2010-01-12 @ 07:48:49
Postat av: Zandra

Fasen vad bra...Skräm iväg dom där tumörspökena,säg

till om du behöver hjälp med att skrämma iväg dom.

Kramar Zandra

2010-01-12 @ 09:33:36
Postat av: Lotta Vimmelmamman

Åh, jag blir så glad för er skull!!! Själv sitter jag nu och väntar på samtal 10.00 om mina lungor hart fått en spridning



Krama frugan och hälsa!!!!

2010-01-12 @ 09:50:12
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Henke

Fantastiska nyheter !!! :)



//Henke

2010-01-12 @ 11:30:13
Postat av: pelle (k)

Tjohoo! Nu är vi på bana Johan :-) :-) :-)

2010-01-12 @ 19:18:35
Postat av: George

Så förbannat underbart perfekt!

Det är ju som en klockren rätt i krysset!

Ett stort fett grattis till Dig!

George

Nu är du verkligen på banan!

2010-01-12 @ 20:46:41
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Linda

Hej Johan!!

Blev så glad när jag läste vad du skrivit!!

Härligt att det går åt det hållet.

Fortsätt att kämpa på nu.



Kram från Linda & Roffe

2010-01-12 @ 22:28:17
Postat av: Eva B

Jättegrattis till dina fina provsvar och jag håller tummarna för, fortsatta bra värden.

2010-01-13 @ 00:22:24
Postat av: Maria

Härligt!!!

2010-01-13 @ 07:57:33
Postat av: Ann

Härliga Tider, stort grattis. Ge de där skitcellerna vad de tål!!! Psyket kan säkert spela spratt med en när man får sådana besked upptryckta i ansiktet som du beskriver att du fick i somras.

Väl så viktigt att få tillbaka hopp och hämta krafter ur det.

Ha d så bra du bara kan!



//MVH Ann

2010-01-13 @ 14:33:58
Postat av: Im

Naaaaajs!!!

Härligt!!



Ima

2010-01-13 @ 16:00:15
URL: http://www.lifeofima.blogspot.com
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Hittade din blogg via George, vad jag blir glad när jag läser ditt inlägg, hoppas även på att röntgen visar bra :)

Kämpa på!

kramar

2010-01-13 @ 21:40:10
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Michel

Fan vad roligt Johan, det var riktigt glädjande nyheter och det är du och din familj så väl värda!!! Forza!

2010-01-14 @ 21:10:37
Postat av: Anonym

Äntligen lite goda nyheter i cancerbloggvärlden :D Grattis utav bara f*n!!!!!! Håller tummarna för dig! /Linn som precis hittat hit

2010-01-27 @ 22:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0