På hemmaplan.

Hemma igen efter en förmiddag på stan, tog Taxi in till Vasagatan där jag har min härliga tandläkare och självklart hamnar man mitt i kaoset som rådde pga avstängd tunnelbana och rökutveckling som jag förstod på T Centralen och Norrmalmstorg, nästan framme så sliter förvirrad backslick herre upp dörren och frågar chaffisen "Är du ledig" och jag tänkte ett tag , finns jag eller är jag ett spöke som sitter här för gissningsvis så måste han ha sett mig på passagerarsätet men va f-n gentleman som jag är så klev jag av 200 meter tidigare och gick sista biten, det gick fortare!
Framme hos tandis så var det bara att dra hela sjukdomsförloppet en gång till och fick också frågan, har de kollat tänderna på dig ngngång? icke svarade jag, har bara läst att emmalien kan förstöras av cellgifterna och visst är det så svarade tandis men röntgenbilder och genomgång visade att allt var som det skulle och inte ett hål så långt ögat kunde nå, jag som trodde att tänderna höll på att ramla ur med tanke på allt godis jag äter :-)
Ska få hemskickat en avgjutning på mina tänder som skall sättas in morgon och kväll tillsammans med ngt starkt flour som i sin tur ska hjälpa muntorrheten och hålla tänderna friska även framöver så morgon och kväll ska man springa omkring och se ut som ett monster, ungarna kommer älska mig! 1100 spänn kostade avgjutningen.....



Etapp 2 av dagen bestod av ett besök hos en psykolog på SÖS , jag har aldrig tidigare i mitt liv pratat med en sådan men måste säga att det var en intressant konversation och hans uppdrag var egentligen att få mig på rätt tankar om livet i största allmänhet och efter att jag pratat sönder honom i 45 minuter så var diagnosen att jag har en ganska bra syn på livet men vi bokade ändå ett återbesök i mitten av Mars.


I morgon onsdag blir en spännande dag, då ska jag träffa 2 st sjuksköterskestudenter som ska intervjua mig för deras examensarbete och jag hoppas självklart att jag har något vettigt att komma med.


I övrigt så har jag fått ok från Trafikmedicin på Huddinge vilket gör att jag kommer kunna jobba vidare här ute på Värmdö vilket känns kalas, det som känns mindre kalas och nästan lite makabert är att min arbetsgivare inte räknat med min comeback utan där finns nu en annan person så jag ska bara leta upp en annan åkare vilket inte torde vara några större problem.
Måste väl tillägga att jag förstår problematiken för min nuvarande arbetsgivare.





Vintriga hälsningar från Värmdö ( observera vår vaktkatt på bilden)



Kommentarer
Postat av: George

Det måste vara underbart att få smaka lite på det "normala" i livet.

Att kunna jobba, att kunna bidra till hemmet!

Jag är lite avis på dig, att en annan cancersnubbe kan vara avis på dig är inte illa, eller hur?

George

2010-02-16 @ 19:47:49
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Moneyspinner

Du skriver fantastiskt bra. Lekfullheten och distansen till livet vi alla leker en stund på jorden blir till respektfullaste allvar i dina allvarligaste tankar om liv och död. Blandat med alla leenden du bjuder där emellan i ditt fina och innerliga språk, genom din livskraft och nakna beskrivning av hur det egentligen är för dig i stunden, är för mig en gåva att få ta del av. Perspektiv på tillvaron...

Tack, önskar dig allt gott!

2010-02-16 @ 21:57:25
Postat av: Anonym

Håller med Moneyspinner - du skriver fantastiskt bra, både med distans och humor! Nu till något som inte är humor: Menar du att du inte har någon anställning kvar - bara så där utan vidare? Vet inte hur anställningsvillkoren är i taxibranschen, men det låter underligt tycker jag. Är du inte fast anställd? Tycker du ska kolla upp det, om det är något du undrar över.

Lycka till i fortsättningen och må alla cancermonster brinna i h-vetet. Krama hela familjen och njut av livet!

2010-02-17 @ 15:46:04
Postat av: Lena

Skönt för dig att kunna få arbeta, konstigt bara att du inte kan göra det hos din arbetsgivare. Det låter ju bra om det inte är svårt att få jobb i taxibranschen. Visst är det underbart med katter. Lycka till och ta hand om er.

2010-02-17 @ 19:41:26
Postat av: AKP

Nu har jag läst igenom HELA din blogg =)

Du är GRYMT bra på att skriva OCH Beskriva!

Ditt "vanliga" liv som rullar på tillsammans med din hemska diagnos. Började läsa din blogg bakifrån för att få en bild av allt. Vad glad jag blir när jag läser om hur din sjukdom sakta men säkert ger med sig och förhoppningsvis kommer lämna din kropp helt en dag! Det känns verkligen som du är en överlevare!! Sen är du ju Gnagare också, det gör bara saken ännu bättre ;) Norra stå klarar sig inte utan dig!! Jag kommer fortsätta följa din blogg och jag måste säga igen "DU SKRIVER JÄÄÄÄÄVLIGT BRA!!" så "naturligt/naket/ärligt och ändå så mycket allvar!! Hejja dig!! =)) Önskar dig och din familj all lycka i livet!!

2010-02-19 @ 21:28:53
URL: http://akp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0