Lördag morgon 05:45 & Snöstorm

Nyss hemkommen från jobbet och fick i princip använda bilen som snöplog hem och gjorde för säkerhets skull en 180 graders för att snacka snowboard språk så här i OS tider vid Värmdö Kyrka, höll ca 30km i timmen och helt plötsligt så släpper allt!
Bilen ställer sig åt rätt håll och är lyckligtvis bara att fortsätta köra hemmåt där jag möts av 2 st morgonpigga ungar som jag nu får tampas med ngn timme eller 2 innan frugan får ta över, har man jobbat natt så kan man lika gärna vara vaken några timmar extra och jag är grymt imponerad av frugan över huvudtaget klarar att gå upp så här tidigt för jämnan.

Har man inget riktigt viktigt att göra ute så är det bara att hålla sig inne idag, det kommer jag göra!


Blev tidigare i veckan intervjuvad av 2 tjejer som gick sjuksköterskeutbildningen på Sofiahemmet och frågorna kretsade kring Sjuka/Cancersjuka och användandet av internet för att kommunicera med omvärlden.
Många intressanta frågor blev det och hoppas att jag var till någon hjälp!

En av frågorna var "Om jag tänkte sluta blogga nu när jag mår bättre" och mitt svar blev att det tänker jag inte göra för om jag kan hålla bloggen vid liv utan att det blir en hushållsblogg där familjen bakar bullar eller liknande så vill jag att folk ska hitta hit och se att det verkligen går att bemästra/hålla tillbaka svår cancer.

Söker man på nätet om cancer så är tyvärr den större delen av materialet man hittar ofta dystert och negativt och det är riktigt svårt att hitta något som är positivt skrivet där tillexempel behandlingar har lyckats och personer har förlängt livet osv. Det materialet är otroligt viktigt för personer som nyss fått veta att man har en svår sjukdom och letar på nätet efter ett halmstrå att greppa tag i.
Jag vet ju av egen erfarenhet hur jag reagerade när man första gången googlade på "bukspottkörtelcancer" de översta sökresultaten var ju inte direkt vad man ville läsa i första skedet.

Nog om detta för tillfället
Nu börjar det bli dax  för att krypa ner i sängen


Gomorron!

Kommentarer
Postat av: Eva Berglund

Det är nog som George säger.

Det värsta man kan göra är att googla när man fått en diagnos.

Idag är en dag, när allt får användas som snöplog.

Trevlig helg till er alla.

Eva B

2010-02-20 @ 16:16:25
Postat av: Lasse

Jag hoppas du fortsätter blogga helt enkelt för att du skriver så himla bra och det är mer intressant att läsa en blogg - oavsett ämne - än facebook - som iofs är bra på andra sätt.

2010-02-21 @ 00:58:39
Postat av: Anonym

Jag hoppas du fortsätter blogga helt enkelt för att du skriver så himla bra och det är mer intressant att läsa en blogg - oavsett ämne - än facebook - som iofs är bra på andra sätt.

2010-02-21 @ 01:00:41
Postat av: Lasse

sorry.. de knasa när jag tryckte skicka kommentar å då tryckte jag igen å då blev de två !

2010-02-21 @ 01:01:54
Postat av: Mikaela och Sofia

Stort tack Johan! Dina citat och tankar gör att vi kan försöka förstå och få ihop vårt arbete.

Du kommer att citeras flitigt!

/Mikaela och Sofia

2010-02-23 @ 14:30:44
Postat av: Michel

Tja J! Fan vad kul att du får jobba, sjukt imponerad av dig. Ta hand om dig/familjen och glöm inte att jag bjuder på lunch i Värtahamnen när du vill! /M.

2010-02-24 @ 13:49:24
Postat av: Vem var Karl Marx

Fortsätt i samma stil. Det är uppfriskande med en blogg där inläggen är längre än 2-3 rader samt har lite tanke bakom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0