De goda nyheterna fortsätter!

Så var man äntligen hemma igen efter att ha sovit lite halvdåligt i natt med magont och allmänt snurriga tankar som kommer sig av att jag helt enkelt undrat över vad doktorerna skall säga idag..

Vad sa de då?
- Det ser bra ut och metastaserna i levern fortsätter att krympa och minska i antal, huvudtumören i bukspottkörteln är oförändrad och de härliga tumörmarkörerna är nere på den helt ofattbara nivån av 33!!!
( frisk person har ca 35 i värde)
Min doktor Gisela Nueclear var självfallet otroligt imponerad och var tvungen att fråga om jag gjorde ngnting annat än den behandling jag fått på SÖS men där var mitt svar enbart - frukost ibland lunch och middag + en hel del godis....
Med andra ord så är min reaktion på behandlingen så förvånansvärt bra så att de undrar om jag hittat på ngt annat vid sidan om men så är då icke fallet:-)
Jag var bara tvungen att fråga om min reaktion på behandlingen var vanligt förekommande eller om jag på ngt sätt var unik och svaret på detta blev att jag är väldigt unik och hon har inte varit med om ngt liknande under sin karriär och då har hon jobbat i ca 25 år om jag inte minns helt fel.....Gisela har även vänt sig till sin chef och svaret därifrån var likvärdigt med hennes eget till mig så jag börjar tro på riktigt att jag har en framtid!

Jag har under januari några gånger haft lite dålig mage med många toalettbesök som följd men det beror troligtvis på att jag inte tagit de creontabletter på rätt tider som jag ordinerats så en uppryckning krävs från min sida där så ska jag säkert slippa magstrulet också!
(Creontabletter är för matsmältningen)

Nu väntar jag bara på att få positiva besked från trafikmedicin också så jag kan börja jobba mer på allvar igen!

I morgon Tisdag ska jag träffa försäkringskassan och försöka reda ut hur jag ska gå tillväga för att på lättast sätt få jobba för jag vet ju att vissa dagar ändå är sämre än andra även fast provresultaten är väldigt bra och då orkar man helt enkelt inte jobba fullt ut.


Nu ska jag äta lite godis :-)

Kommentarer
Postat av: lisa

Grattis !

Ibland händer det fantastiska saker som inte ens läkare kan förklara-visst är det härligt.

Jag har själv varit med om detta.

Må gott och sköt om dig + familjen

kram fr lisa

2010-02-08 @ 16:09:16
Postat av: George

Så ända in i helvete fantastiskt!

Så glad, så perfekt att du får din cancer att göra dig unik!

Så bra besked!



fira nu med lite öl och fotboll så är dagen perfekt!

George

2010-02-08 @ 16:33:19
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Jessica

Jag vet inte vad jag ska skriva. Det finns inga vettiga ord för hur glad jag blir. Låt det nu få vara så här. Jag tror du gör en Hans Rosling. Du kommer att uppleva dina barnbarn Johan!



Massor med kramar till Dig, Nina och barnen!

Jessica

2010-02-08 @ 16:58:49
Postat av: Henke

Strålande fantastiska underbara nyheter Johan !!!

2010-02-08 @ 18:52:42
Postat av: Jo

Johan, jag drömde om dig inatt så jag visste redan att det skulle vara positivt idag. Fantastiska nyheter! Kram Jo

2010-02-08 @ 21:33:30
Postat av: Johans fru

Vill bara förtydliga att Johans kropp har åstadkommit dessa bra resultat fast han varit behandlingsfri i TVÅ MÅNADER!

2010-02-08 @ 21:35:21
Postat av: Ann

Fantastiskt roligt att höra, Stort Mega Grattis till dig!!!



//MVH Ann

2010-02-08 @ 21:44:34
Postat av: lotta soderholm

Grattis Johan helt javla fantastiskt..



manga kramar lotta S

2010-02-09 @ 10:50:22
Postat av: Jens A

Då ska vi gå på hockey nästa säsong när AIK är åter i högsta serien och Modo är regerande mästare :)

Ser fram mot att slänger pengar på mig då med, gärna sedlar denna gång dock, mynten gjorde bulor i skallen :):)

2010-02-09 @ 14:03:41
Postat av: Annapanna

Härligt att läsa!!!!!!!

Ät mycket godis!

2010-02-09 @ 15:27:17
Postat av: susanne landqvist

Hej,

Förstår att du knappt kan tro att det är sant. Jättekul. Så njut av detta och se framåt

Susanne

2010-02-09 @ 16:01:01
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: pelle

Bra Johan, hade på känn att det skulle bli sådana resultat! Dags snart för att ta en öl igen mao :-D

2010-02-09 @ 19:22:39
Postat av: VidSidanAvCancer

!!!

Vilka fantastiskt glädjande goda besked!!



Saknar ord men känner oerhörd glädje med er, dig och resten av familjen!

Fantastiskt!

Fortsätt såhär!

Hoppas du firar ordentligt på bästa sätt!

2010-02-09 @ 21:09:10
URL: http://www.vidsidanavcancer.blogspot.com
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Plötlsigt händer det!!!!!!! (glädjetjut)

Åhhh vad glad jag blir när jag läser detta, tom en tår tittar fram!!!



Kanske är det alla tillsatser i godiset som gör att det blir så bra prover ;) Fortsätt käka så gott de går =) hehe...



Ta det lugnt med jobbet, givetvis är det skönt att vara "behövd" någonstans, samtidigt som man behöver vila och helt enkelt hitta en vardag där det förhoppningsvis finns en framtid!!



Massa kramar

2010-02-10 @ 13:27:29
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Michel

YES! Fantastiskt roligt att höra! Forza kompis!

2010-02-10 @ 14:42:58
Postat av: Lasse

Johan - de här va härligt att höra/läsa !!!

2010-02-10 @ 19:41:24
Postat av: Lotta Vimmelmamman

För sjutton Johan. Jag blir så glad att ska knäcka en påse popcorn å dina vägnar!!!!!! Hur är det möjligt? Skit samma. Ibland händer det!



Kram Lotta Vimmelmamman Gray

2010-02-10 @ 21:11:10
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0