Glad Påsk!


Klockan e 18:15 och solen har under eftermiddagen bemödat sig med att titta fram och förhoppningsvis så gör den detsamma i morgon då jag och kompis Tobbe skall ta hand om lillstugan där en tvärbalk ruttnat så hus&altan står på sniskan.
Vad ni än gör om ni ska bygga altan, se till planken inte ligger för tätt & att regnvattnet inte rinner in mot huset vilket den förre ägaren till vårt hus inte verkat bry sig om riktigt.

Har även bestämt oss att vi ska fixa till entregång och uteplats på framsidan/norrsidan av huset och där är det så spännande att marken rest sig ca 10 cm sen huset byggdes och med extra bra fart denna vinter så ventilationsluckor från husgrunden är halvt täckta....
Inte bra alls och rejäla schaktningsarbeten väntar firman som åtagit sig jobbet och mig väntar en räkning på 50,000kr så får hoppas att uteplatsen blir bra så bra som vi tänkt oss.

I övrigt så har veckan varit mest i viloläge,har även lagt Taxijobbet på hyllan för stunden då jag inte får riktigt koll på "det onda" i mage och rygg.

har i dag Torsdag höjt plåster och nervmedicinen ytterligare ngt snäpp vilket gör att man måste hålla sig från vägarna ytterligare någon vecka och iochmed detta så bestämde åkarn och jag att jag helt enkelt hojtar till när jag känner mig sugen på att jobba så försöker vi hitta några pass då istället.
Däremot så funkar det att jobba på växeln vilket jag kommer fortsätta med som vanligt.


Nu ska vi nog käka lite av Pappas ( Kungsörnen) Citronkaka som Engla och jag fixade till igårkväll med full sannering av köket som följd, råkade nämligen starta elvispen när jag tagit upp den ur bunken vilket gjorde att det stänkte smet typ överalltfrån visparna.


Helgen kommer väl annars bestå av god mat och godisätande tills vi spricker!



Får med detta önska alla kända och okända läsare en riktigt GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Pelle

Glad påsk på dig själv. Du är bra och gillar det du skriver både här och på aktiechatten. Hoppas också att det släpper med det onda, det verkar ju helt klart gå åt rätt håll med sjukdomen i vart fall.

2010-04-01 @ 19:42:19
Postat av: Anonym

Glad påsk på dig själv. Du är bra och gillar det du skriver både här och på aktiechatten. Hoppas också att det släpper med det onda, det verkar ju helt klart gå åt rätt håll med sjukdomen i vart fall.

2010-04-01 @ 19:42:54
Postat av: Michel

Glad påsk och hälsa Tobbe!

2010-04-02 @ 12:04:37
Postat av: Kerstin

Har inte haft nåt liv idag pga utgång igår.... dagens garv kom när jag läste om kakbaket och smetkastningen i köket, haha!!! Du kan alltid förgylla min tillvaro :-).

2010-04-03 @ 21:13:30
Postat av: Lasse

lite sent men ändå : glad påsk du me!

2010-04-04 @ 17:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0