En glad doktor

Så var det äntligen fredag och alla hårt jobbande människor får snart 2 dagars rast/vila , själv kör jag ju detta koncept i veckorna också och det funkar bra.

Jag var som sagt på besök hos "Cancerdoktorn" som jag valt att kalla henne, egentligen heter hon Gisela och jobbar på Onkologimottagningen på SÖS och har visst gjort så i 33 år så är övertygad om att hon kan sitt jobb ganska hyffsat.
Gisela's genomgång av provresultat med mig i går var i hennes ögon glädjande då mina blodvärden var att jämföra med en frisk och välmående person, jag har även gått upp ca 2kg i vikt vilket skulle få en vanligt funtad person idag att springa till gymet för att snabbt som f-n bli av med dem, jag vill ha dem och några till så fortsätter att proppa i mig onyttigheter som tillex Bragokex sena kvällar framför TV'n.
(Nu kanske folk tror att jag är sponsrad av Göteborgskex bara för att jag nämner de men nähä 16,50 på Coop får man allt slanta upp om man vill ha de där kexen!)
I vilket fall som helst, på måndag är det dags för veckodosen av Gemzar på SÖS och därefter pillerknaprande i 3 veckor SEN den 2a Oktober är det Röntgendags och svaren får jag en vecka senare den 8 Oktober.

Måste säga att jag är glad över att bo & leva i Sverige med det vårdsystem vi har. Den ask med tabletter jag fick med mig igår kostade 3600kr! nu har vi ju rabatterade läkemedel och jag har frikort men om vi inte haft det likt USA tillexempel så får man ju helt plötsligt andra saker att fokusera på än bara sin sjukdom.Tänk att inte ha råd att äta den medicin man är ordinerad för att överleva....Läskigt!


Nu lite vila sen ut i trädgården!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0