AIK SM GULD SÖNDAG 1 NOV 2009!

Bomber och granater fyrverkerier och flaggor!
GULDET ÄR HEMMA I SOLNA!

Söndagen i sammanfattning
Vaknade på tidiga förmiddagen med en konstig vakuumliknande känsla i kroppen som efter att ha käkat frukost gled över i ren och skär nervositet, man plågar sig själv med att läsa allt som går att läsa om "Avgörandet" och "Matcherna's Match" osv,rubriksättarna tävlade verkligen om att komma på det bästa för just deras tidning.

Vid 12 blecket så beställde jag en taxi/färdtjänst för vidare färd in mot stan men vis och klok som jag är så ringde jag självklart och kollade om Taxi Kurir behagade att komma på utsatt tid eller om man skulle behöva jaga dem som vanligt,klockan var då 12:20 ca och får det underbara svaret att "vi har inte skickat ut beställningen på bil ännu och närmaste bil är i Orminge....vi pratar nu om en framkörning på 2.5 mil ca och det skall klaras av på 20 min enl deras sätt att se det, enl mitt sätt att se det så skulle de som vanligt bli försenade vilket jag lite lätt upplyste dem om och nu när det också var riktigt viktigt att komma in till stan och trot om ni vill, bilen stod utan för dörren 12:45 , dock så sa inte chaffisen fiskmås på hela vägen in till stan men vill man leva livet lite småsurt så inte gör det mig nått. 

väl framme vid krogen så beställs snabbt in lite lunch/brunch bestående av Stor Öl, Pasta med Oxfile och och en omgjord Gnagare, dvs Jäger och Galliano ( Orginalet är turkisk peppar och Galliano) sprit som sprit!



Maten och spriten funkade som det skulle, dvs alla blev lite gladare och ännu lite mera nervösa.
jag var ju dock tvungen att också hålla koll på Diabetes statusen så lekte lite hammarbyare ett tag när jag dukade upp blodprov och diabetespenna på bordet, in med lite insulin och sen fokus på fajten igen!

Nedan följer lite bilder från eftermiddag/kvällen



Glada Gnagare innan fajt med ölen i högsta hugg!


maten på bordet och en kalastrevlig krögare i dörren!


Här snackar vi nervösa ansiktsuttryck, särskilt från Tommy med handen på magen.

Tommy har numera bara stumpar kvar på händerna!


Vi börjar nog hajja att det är klart nu..

Nu är det klart..

Dake och Bodde visar glädje på lite olika sätt!


Kusin Patrik Jenni,Dake & jag


Och här fick även Jennifer va med på bild, kusin Patrik's dotter
Känns skruvat att ha busat med dessa brudar som barn och nu dricker man sprit tillsammans på krogen
jag är inte gammal!!!


Seger och jubeldans utanför Resturang Polhem

Mer segerdans!


hela Söndagen var som en stor dröm och vill tacka Serveringspersonal, kockar polare andra Gnagare och alla andra som stod ut med oss och vår glädje!
kan varmt rekommendera Resturang Polhem vid fridhemsgatan 13 på Kungsholmen om man vill avnjuta en trevlig atmosfär, se fotboll på 2 storbildskärmar och samtidigt äta riktigt god mat!

ja, inte att förglömma, kvällen avslutades med Plankstek och mer bärs på samma krog innan jag och frugan tog taxi hem, andra valde att dra ut till Solna och andra ner på Kungsgatan för att fira vidare.

Det fanns en person i sällskapet som visst glömde sin fru på Polhem och själv hamnade i Solna..



SM GULD 2LAX9






Kommentarer
Postat av: pelle

ha ha haaa underbara bilder!! och underbara t-shirts, gillar din med "Hata, hata Göteborg" (och kent-mannen).

2009-11-03 @ 19:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0