Nöff Nöff & Lite jobb..

Det var några dagar sen man skrev här, eller för att vara mer exakt så är det faktiskt en hel vecka sen och tiden går fort när man har roligt eller vad de säger....

Vete sjutton om man alltid har så kul men en sak känns faktiskt lite uppåt och det att jag på Lördagkvällar/nätter kommer hjälpa till på Värmdö Taxi's/Södertälje Taxi's växel och se till att alla glada festprissar mfl får en Taxi så de kan ta sig hem ordentligt, ni som känner mig sen tidigare vet ju att jag sista året körde för dem men får ju icke göra så längre då jag går på starka mediciner.
Att gå hemma och vara sjukskriven är helt klart ingenting för mig för jag vill jobba men vem vill anställa ngn där bäst före datum är på väg att gå ut ?

NöffNöff
Så slog den till då den beryktade influensan och som en käftsmäll knockade den Engla vår äldsta dotter med hög feber hes/skrovlig röst och hosta som följd.
Frugan åkte in till Sachska i Söndags eftermiddag för provtagning och kontroll efter att hon inte druckit eller kissat på ca 12 timmar, fick åka hem senare på kvällen med förmaningen "se till att hon dricker mycket" vilket ibland är lättare sagt en gjort med småbarn men efter massor av Alvedon och Ipren så piggnade hon till så pass att hon fick i sig både Festis isglass och Chips! ( man får äta godis och onyttigheter när man är sjuk) och nu några dagar senare så hon på bättringsvägen, dock blir det inget dagis förän kommande vecka.

Jag då?
Fick behandling på SÖS i Måndags och har inte fått några direkta biverkningar efter detta, tidigare så mådde jag pyton tis/ons men efter att ha fått ett annat medel mot illamående plus en påse Alvedon att ta i samband med behandl och även senare på kvällen så verkar de fått koll på läget vilket jag inte helt förvånande uppskattar!

Kommande vecka blir spännande med behandling på Måndag , Rönten på tisdag & Röntgensvar på Torsdag.




I övrigt så fyller kusin Patrik 40 år i dag Onsdag och självklart drar vi iväg ett gäng fyrverkerier och säger ett STORT GRATTIS PÅ 40 ÅRS DAGEN!!


Kommentarer
Postat av: Jessica Ö

Fint att minigrisen håller på att bli frisk!



Trevligt med lite sysselsättning. Jag har funderat på dom som jobbar i taxiväxel på helgnätterna faktiskt. Varje gång jag ska ringa taxi efter en fest så känner jag mig alltid extra onykter när jag kommer fram till den där nyktra telefonisten. Jag undrar om dom hör att jag försöker låta nykter? Det kan du snart ge svar på! =)



Tagga!

2009-11-19 @ 22:21:00
Postat av: Susanne Landqvist

Jag tycker du är en riktig kämpe. Jag har själv munhålecancer, som har spridit sig och nu är det cellgifter som gäller. Surfar runt och försöker hitta andra som har cancer och som kämpar och som man kan bli inspirerad av. Din blogg var just det.

2009-11-21 @ 19:12:47
URL: http://susanneplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0