Vem vill anställa mig ?

Läser ett debattinlägg i dagens DN där ett antal läkare och en kurator ifrågasätter försäkringskassans kanske inte helt genomtänkta ide om att "svårt cancersjuka kvinnor tvingas söka heltidsarbete" va skönt tänker jag då jag är kille och detta gäller då inte mig eller ?
Självklart måste det gälla även mig men troligt är att ngn rubriksättare på DN inte tänkt till riktigt utan enbart gjort som vanligt ,ögnat igenom debattinlägget och sen satt rubriken där efter.
http://www.dn.se/opinion/debatt/svart-cancersjuka-kvinnor-tvingas-soka-heltidsarbete-1.1005929


Personligen så vore det som en dröm att ha ett heltidsjobb att gå till men det kan jag ju inte i dag då jag tidigare brakade omkring ute på Värmdö i en Taxi och körde folk kors och tvärs över länet men detta fungerar ju inte  även om jag hemskt gärna skulle vilja då jag knaprar en del starka tabletter vilka påverkar mig en del och det  skulle heller inte göra myndigheterna så glada om jag fastnade i en kontroll när jag kör yrkestrafik.

Så vem vill anställa mig på heltid?
Jag är 40 år , har  jobbat på lager ,telefonsäljare, resande säljare & storkundsansvarig.
Har fru och 2 barn men har också fått en bästföre stämpel på hela mig då jag har fått diagnosen Pancreasecancer med metastaser i levern, risken att jag inte dyker upp pga cellgiftsbehandlingar och att kroppen är trött eller protesterar på andra sätt i form av värk, magknas eller annan åkomma är överhängande, jag blir också lite lätt förvirrad emellanåt och även lite glömsk (enl min fru) beroende på de små blå tabletterna jag tar varje kväll, kan också tycka att allt runt omkring är skit vilket iofs är sällsynt men risken finns.

Så finns det ngn därute som kan erbjuda mig jobb så är jag öppen för förslag!


Ibland undrar man om de inte är lite lätt övernitiska på Försäkringskassan då de med största säkerhet gör mer skada mot  oss som fått en släng av obotlig Cancer än hjälper oss, Framöver ska man då förutom sjukdomen även tvinga oss  att söka jobb med all den press det innebär istället för att låta oss fokusera på det som är viktigast, Livet!



Gör om gör rätt!


Kommentarer
Postat av: Marianne Ljungberg

Hej Johan!Har hittat din blogg genom min syster (Susanne plus).Måste bara få säga att ditt inlägg idag var så bra!Dom kan ju inte ha någon aning om vad ni som är är allvarligt sjuka måste gå igenom.Du har så rätt,det enda ni ska behöva fokusera på är livet!

2009-12-02 @ 21:21:43
Postat av: Anonym

Hej Johan..ibland undrar man va fan dom tanker med, men jag gissar att man vet inte vad man talar om innan man e sjuk...

blev lite nostalgisk idag och tankte pa Warner tiden..kom och tanka pa julfesten vi hade pa stallis innan jag slutade ..det va tider det..kram och fokusera dig pa livet Lotta

2009-12-02 @ 22:09:33
Postat av: Camilla Lejon

Hej,

Hittade din blogg via min kompis Susanne! Kanske ni skulle söka jobb på Försäkringskassan? Skulle inte skada med lite personer där som har "First-hand-experience"..

Hälsningar från Beijing!

Camilla

Postat av: Maria Nyberg

Och det som är så jävligt är att på FK jobbar tjänstemän som följer direktiv från regeringen!!

Skönt att ditt besök på sjukhuset gick "bra"! Håller alla tummar för dig, känner dig inte alls, annat än via din blogg!

2009-12-03 @ 21:41:52
Postat av: Kerstin

Ord o inga visor! Kan inte annat än le åt det du skriver, du är så j...a bitsk :). Och du har såklart rätt. I detta fallet.

2009-12-04 @ 11:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0