Ställ er i kö tack!

I dag verkar vara den dagen då "johan stod på schemat" för doktor kurator och hemsjukvård, först ringer en läkare och i princip väcker mig för att kolla läget, "jo tack lite sömnig men annars ok" iofs var klockan nästan 9,30 men man vänder lätt på dygnet när man inte gör så mycket på dagarna.
jag talade om för damen som ringde att det känns som jag sover på en golfboll på ett ungefär, trycker på under högra skuldran, syns ingenting på utsidan iallafall.
Troligtvis nerv som klämmer på säger läkaren "vi ökar dosen till 2 skojiga tabletter och så kan du pröva alvedon"
Ehhh, det känns ju som typ vadå jag man vill veta om killen där inne växer, lagt sig på sidan för att sova eller helt enkelt inte vill vara där längre och på väg ut genom ryggen, Ta en Alvedon!

Strax efter så ringer kuratorn för att dels kolla läget med frugan och dels med mig, "Allt bra" säger jag vilket det är förutom golfbollen då... vi kom överens om att höras lite mer kontinuerligt under hösten här och bara prata lite, förmodligen bra för hösten e inge kul normalt sett.

Under samtalet med kuratorn så dyker också hemsjukvården upp för att fylla på tablettasken, har ju en liten fin dosettlåda så man slipper bry sig,är bara svälja och dricka lite vatten så är morgon/kvällsdosen fixad

Nu sitter jag och väntar på att frugan skall komma tillbaka från COOP och sen blir det gräsklippning ett tag, skulle ju gjort det under gårdagen men fick skjutas upp pga "lite regn"
Vi fick årets åskväder alla kategorier över oss i går eftermiddag och nedslag på grannens tomt eller precis i närheten
"Det är inget farligt säger man till barnen" samtidigt som man slänger sig över kontakter mm för att dra ut dem ur väggen. larmet gick i huset mm.
Det är inget farligt..... jo tjena! 2 gånger har blixten dragit ner utanför kåken i träd tidigare och förkolnade stubbar står endast kvar

Nää ,en kopp kaffe på det här så.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0