Mitt i natta..

Nyss kommit hem från jobbet och sitter i soffan och försöker bli lite trött, är som alltid uppe i varv efter att ha jobbat och vet egentligen inte varför, normalt så ska man ju vara slut efter en arbetsdag/kväll men inte jag inte så får väl blänga på ngt tråkigt program ngn halvtimme till.

I morrn så sticker vi till IKEA  för att beställa nytt kök som skall upp kommande vecka, hantverkarn är jag själv plus kompis Tobbe som jag anlitat helt vitt och på så sätt får vi ju utnyttja rotavdraget, det är väl så man ska göra va?
Lite lustigt egentligen att de flesta som blir sjuka av en eller annan anledning börjar rodda ordentligt i hemmet...återkommer om ett tag med resultatet som förhoppningsvis blir riktigt bra, spis och ny  fläkt har redan anlänt och gamla spisen är numera på "spiskyrkogården"

Det ärä ju bara att erkänna men jag har och är fortfarande lite dålig på att skriva fortlöpande här men lovar er att om det händer något negativt så skriver jag omgående så just nu mår jag alltså helt ok !

Har ju tappat lite vikt och måste peta i mig mer mat och letar man problem så skulle detta vara ett då jag har småsvårt att få i mig stora mängder utan att magen protesterar så får försöka satsa på kanelbullar-chockladpudding-gräddglass och andra onyttigheter ett tag framöver och hoppas att kroppen tar emot det ordentligt.

Fick mail från försäkringskassan att vi måste skicka in nytt intyg gällande sjukskrivning vilket vi ska göra omgående,var väl ingen som räknade med att jag efter ett år med denna skitsjukdom skulle behöva nytt intyg men läkarna får väl skriva på ett år till så ber jag om ytterligare ett nytt nästa sommar!
Undrar hur länge jag kan gå sjukskriven innan de vill se mig i arbetslivet på riktigt igen.....hmm fast jag jobbar ju en del med uppdateringar till FK så de är väl nöjda och glada ändå kan tro.

Taskig planering i dag då jag satt på jobbet medans övriga kompisar var på Råsunda och kollade in AIK-Rosenborg, tyvärr blev det torsk men vi får vinna borta istället!



Förövrigt är det skitkul att ha gammal strukturtapet ala 80 tal i köket vilket gör att spackling står på schemat i helgen....går nog åt 3-4st 10 liters hinkar.....suck

Kommentarer
Postat av: Annica

Är så glad för din skull, blev tårögd då jag läste ditt förra inlägg.



Kul med nytt kök, vilket lyft det blir! All lycka med det men du, ta inte ut dig, du måste ha krafter att fajtas med sjukdomen också!



Kram till dig & hela familjen, ni finns ofta i mina tankar

2010-07-29 @ 01:13:17
URL: http://parlugglanskrypin.blogspot.com/
Postat av: Jag

Jag gläds med dig och hoppas att du får känna dig frisk läääänge!

Du ska definitivt testa någon näringsdryck för att få upp vikten. Rör du dig mycket och vill få lite muskler så ska du dricka proteindryck. Kolla med en dietist. Jag är själv lungsjuk och måste få i mig mycket men i koncentrerad form. Jag kräks väldigt lätt...proteindrycker är min räddning.....

2010-07-30 @ 12:13:52
Postat av: Siss

Vad skönt att du mår så bra!

Tycker oxå du ska testa näringsdrycker, de finns i en massa olika smaker och är riktigt goda....:)

Inte bara för viktens skull, de innehåller ju allt du behöver och underlättar ditt tillfrisknande.

Kämpa på...kram!

2010-07-30 @ 16:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0