Dags att kämpa lite extra!

Så har man fått i sig dagens middag och ungarna är bänkade framför TV'n där Tom & Jerry för tillfället rullar så till och med pappa kan titta lite samtidigt som dagens besked från SÖS fortsatt får sjunka in i knoppen & kroppen.

Som alla vet så har jag i de senaste inläggen "klagat" lite över att kroppen och jag inte har varit riktigt överens så ett möte med Onkologen var bokat till idag med tillhörande nya prover och det var tyvärr som jag misstänkte, Den sk tumörmarkören har stuckit iväg från ca 50 till 250 och det är iofs ingen jättefara på taket men procentuellt så är ökningen ganska stor och det visar också att det pågår en viss aktivitet i min kropp och därav ny behandling för att hålla detta i schack!

Vi kommer dra igång nu på Tisdag med Gemzar inpumpat 1 ggr/vecka och Xelodatabletter att knapra på under 3 veckor morgon&kväll.
Vi kör detta nu på en gång så att kroppen och jag ska kunna återhämta oss till den planerade resan i mitten av Maj som jag bara SKA åka på! och när vi kommer hem så blir det minst 1 runda till och därefter får vi se.
En Röntgen finns också planerad i slutet av April och förhoppningsvis är det inga stora förändingar som skett, dock så känns allt just nu som ett stort tomt jävla "jaha" på ngt sätt.

Jag visste ju att jag förr eller senare skulle stå inför ny behandling men har också klarat mig enormt länge utan och är i högsta grad ovanlig som onkologen uttrycker det hela men ändå så känns det så.....tomt.

Har ju en del "bloggbekanta" som sitter och åker skytteltrafik på olika behandlingar mest hela tiden och jag får väl se mig som lyckligt lottad i kampen än så länge och Jag hoppas innerligen att kroppen tar emot behandlingen på ett vettigt sätt så man slipper stänga in sig halva veckan för att må blaha.

DET ÄR VÅR & SNART SOMMAR, JAG HAR INTE TID MED DET HÄR!

Drog ett halvår innan jag blev sjuk igång en enskild firma som det tyvärr inte hann bli så mycket mer med men hade morsan på besök dag för hjälp med dels vanlig deklaration men också till firman och det är ju en världslig sak egentligen men kändes också väldigt knepigt att avsluta det äventyret med kommentaren till myndigheten "vilande pga sjukdom"
hade varit kul att kunna engagera sig i denna lite mer än vad som blev men blev iallafall några kronor till mig och en hel hög till Skattemyndigheten så det är väl som det ska vara tror jag.





Kanelbullarna på Pressbyrån vid SÖS håller förövrigt fortfarande måttet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0