Elektronikkedjan Siba och lilla jag

Jag skall erkänna att jag gjort en hel del misstag i mitt liv och nu har jag gjort ytterligare 1...

JAG HAR HANDLAT HOS SIBA PÅ NÄTET!

Jag vet inte hur jag tänkte när jag bestämde mig för att bli kund hos Siba, ett Göteborgsbaserat företag och med en Chef som tidigare bott i en låda några veckor.

I vilket fall som helst så behövde vi en ny dator till hemmet och efter mycket läsande och tittande på olika siter bestämde jag mig för att beställa en HP dator från SIBA, sagt och gjort beställningen görs och den levereras på 2 dagar vilket är helt ok.
När jag får hem datorn så slår det mig att "Officepaketet skulle jag ju ha" och där är det så förnurligt ordnat att köper man dator så får man Officepaketet billigare (990 mot 1390) och jag ringer då SIBA's kundtjänst och förklarar läget att Datorn har jag precis fått men kan ni skicka ett Officepaket i efterhand till rabatterat pris?

-NixPix nej nada njet blir svaret, går absolut inte utan då får du antingen skicka tillbaka datorn till oss eller ta dig till närmsta SIBA för att LÄMNA TILLBAKA DATORN OCH SEN KÖPA EN NY!

Hur tänkte dom här? är det inte lättare att skicka mig officepaketet och sen är problemet löst?
hepp det gick inte så nu blir det inköp av Officepaketet hos någon annan.

När jag nu lite senare har använt datorn ett tag så upptäcker jag att Batterikapaciteten är "sådär" och tar mig samman för att ringa SIBA's eminenta support och förklarar hur läget är, batteriet räcker ca 1,5 timme och ska det verkligen vara så?
SIBA : nej det låter lite litet men skicka in batteriet till oss så skickar vi ett nytt efter ca 14 dagar.
JAG : 14 dagar? Men kan ni inte beställa ett batteri och höra av er när det kommit så slipper jag vara utan i 2 veckor?
SIBA : nej så kan vi inte göra, vi måste ha batteriet här för att kunna lägga upp en ny order.
JAG : Men ni ser ju vilken dator jag köpt och vilket batteri det är .
SIBA : Ja men det funkar inte så.

JAG : nähä jag förstår Kunden i fokus och kunden i centrum och allt vad det heter funkar inte för er?
SIBA : så är det.

Nu sitter jag här med en helt ok dator köpt från ett företag som inte lärt sig vad Service och kundvård betyder för 5 öre och de har garanterat förlorat mig som kund för all framtid.




Goa Härliga SIBA!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt batteri håller inte heller särskilt länge.... en timme med Spotify, är det inte heller normalt då?

2009-09-08 @ 18:36:45
Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Du valde fel, skulle satsat på OnOff. :-)

A

2010-04-25 @ 16:06:31
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0