Solen skiner och roliga besked!

Det var några dagar sen jag skrev här och har delvis berott på att jag fick ta en Weekend på Södersjukhuset.

Det hela började i onsdags förra veckan då jag kände mig matt och allmänt svag med lite yrselkänningar men brydde mig inte så mycket om det då jag inte hade ont eller så, dock så satt symtomen kvar i flera dagar och på Lördagskvällen protesterade magen med att inte vilja behålla det jag erbjöd den så efter mycket snack med toaletten och yr i knoppen så valde min doktor att lägga in mig på SÖS med Röntgen av huvud och Mage, kan ju gissa om det snurrade lite extra över att de skulle röntga huvudet! ville ju för allt i världen inte hitta ngt skräp där ( mer än alla skitsaker man stoppat in under 40 år)
Som tur är var den röntgen positiv och inget hittades ( det kan man också skoja om men jag lämnar det till fantasin..) däremot så sa magröntgen att jag var förstoppad av alla mediciner och jag som tyckte jag var så duktig när jag sprang på toa och allt funkade normalt .."satt visst lite högre upp" sa doktorn så det var bara att halsa laxermedel för att få igång maskineriet igen och på Måndag eftermiddag blev jag utskriven om än på lite ostadiga ben.


De Roliga beskeden då!
Jo denna vecka (idag) var det ju dags för röntgensvar och nyss hemkommen från SÖS så springer man omkring och drar på smilbanden lite extra för,
Kroppen reagerar POSITIVT på behandlingen
Metastaserna i levern har KRYMPT och MINSKAT i Storlek
Tumören i bukspottkörteln VÄXER INTE, men har heller inte minskat utan helt enkelt bromsats upp av behendlingen!

Summa sumarum
Jätteroliga besked och min Cancerdoktor var uppriktigt nöjd med utvecklingen också och vi kommer nu fortsätta en ny behandlingsrunda med start Måndag för att i början på December göra en ny röntgen så vi håller tummarna att behandlingen biter även i fortstättningen!


HejHopp Kullerbytta!
Johan.

Kommentarer
Postat av: Intraday

Tjena!

Jätte roligt att höra att du har fått bra besked angående behandlingen. Hoppas att det går bra även i fortsättningen.



mvh,

Intraday

2009-10-08 @ 15:33:37
URL: http://www.intraday.se
Postat av: Anonym

Yes Johan! Nu går det åt rätt håll. :-)

2009-10-12 @ 11:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0