En trevlig helg

Lördag kväll och nyss sjunkit ner i soffan efter en mycket trevlig middag i Tyresö med barnen i fokus mest hela tiden, nu råder lugnet hemma dock och endast busungarna på gården finns att oroa sig för, funderar på att klä ut mig och möta dem i dörren med lien i högsta hugg men föräldrarna kanske inte tycker det är så poppis.

Hur som
Veckan har avlöpt bra efter lite balansering av mediciner och tillskott av Betapred/Kortison under en period framöver, postiva prylar med detta är att kroppen blir piggare och botar ev inflamationer, negativt är visst att man kan bland annat kan bli lite "svullen/pluffsig" men kanske inte gör så mycket när man tappat ca 15kg sen toppnotering. Annan bieffekt är visst att man kan bli en smula muskelsvag och innebär konkret att det kan ta ett tag extra att ta sig upp ur sängen eller soffan, fast jag har ingen större brådska så spelar ingen större roll.

I Morgon Söndag är då det avgörs!
Allsvenskan, guldet skall hem till Solna och AIK punkt slut!
Än så länge så finns ingen nervositet men gissar att jag vid lunchtid är mer knäpp och okontaktbar än normalt så den som förväntar sig svar på livsviktiga frågor bör inte ställa dessa under Söndagen.
Resturang på Kungsholmen är bokad från 13:00 och sen får vi se vart kvällen tar oss.



Kommentarer
Postat av: george

Kortison, spott, fy, tvi, har för avsikt att kastrera den djäveln som uppfann kortison....även om det ibland behövs....! Som du sjukdoms-broder vet, så är man ju inte alltid rationell i sina tankar, men att tycka så om personen som kom på iden att fylla oss stackars patienter med Betapred är inte irrationellt, det är full normalt!



Behandling med betapred i 18 veckor, som lägst åt jag 8 tabletter om dagen, de tre behandlingsdagarna åt jag 16 tabletter....Du kan antagligen föreställa dig månansiktet jag hade....en gång så misstog svenska bowlinglandslaget mitt huvud för ett klot...!



Allvar, välkommen till att dela med mer av dina ord på min blogg ,det gillar jag! Länk till dig från mig är fixad från och med idag.

Om du klarar av att ljuga, skriv ett vackert ord om MFF!



George

2009-10-31 @ 21:28:03
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Anita T

Som hängiven AIK-are måste jag ge en liten kommentar. Skämt åsido är det första gången jag läser din blogg.(Såg bloggadressen hos George S)

Jag måste få säga att jag beundrar er båda som kan ge så positiv bild av livet trots sjukdom och med-följande jobbiga behandlingar. Det ger mej som går här på denna jord utan större krämpor en tanke- ställare. Varför inte glädjas åt det man har och framför allt hålla kontakten med släkt och vänner. Man vet aldrig hur det ser ut i framtiden. Kramar till Dej och din lilla familj!

2009-11-01 @ 09:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0