Efter sol kommer regn

Efter sol kommer regn är väl ett uttryck som passar utmärkt efter de fina provsvaren jag förmedlade för 2 veckor sen, lyckan blev dock kortvarig då kroppen protesterade redan veckan därpå då jag fick min veckobehandlning på SÖS, blev sängläge i 3 dagar med rensning av magsäcken och svårt att få i sig mat, lyckades dock att se mitt kära AIK vinna mot Gävle på plats och alltid kul med ljusglimtar i livet.

Veckan som gick blev då 10 gånger värre.
Söndagkvällen tillbringades i soffan lipande värre än Lille Skutt efter denna otroligt fint skrivna artikel i DN
om "Tvillingarna"http://www.dn.se/livsstil/livsstilsreportage/nu-spelas-tvillingarnas-tuffaste-match-1.976099.
Jag är ju där själv och förstår precis hur det är, skillnaden för Lennart som artikeln berör är att de inte haft det så lätt i livet även innan utan har just haft varandra och sitt brinnande intresse för AIK,plocka fram näsduk innan du läser!

Måndag morgon : Dags för veckans behandling och ber väl till ngn att jag skulle få en lättare vecka än föregående,helt klart så gick inte budskapet fram riktigt då jag under måndag kväll fick feberfrossa och "kryp i kroppen"
Tisdagen började segt med illamående och influensasymtom och som ett brev på posten så kom då kräkningarna och därefter värk! Värk som bara blev värre och värre även fast jag stoppade i mig betydligt mer smärtstillande än jag gjort tidigare,allt utan effekt vilket resulterade i diverse samtal till Hemsjukvården som på kvällen kom ut med stora Morfinsprutan i högsta hugg och detta fick tillfälligt stopp på värken och natten blev uthållbar.

Onsdag morgon vaknade jag dock väldigt tidigt med mer värk och mer samtal till hemsjukvården, nya sprutor som höll några timmar och sen dags för nya igen.

På torsdag förmiddag bestämmdes det att jag skulle läggas in för att få kontroll på smärtorna och även så att frugan som självklart är jätteorolig skulle få lite lugn och ro, därför blev det Nacka Sjukhus från Torsdag lunch och nya mediciner ökade doser bortplockning av ngt och tillägg av ngt annat. Hur som så fick de stopp på värken och trodde att allt kunde bero på svullnad/inflamation i Bukspottkörteln vilket innebär att den trycker på Nervtrådar som sen orsakar smärtan, ett sätt att bota detta är att använda kortison,men kortison innebär då istället att sockervärderna ( diabetes) sticker i höjden så man måste hålla koll på detta ett antal gånger om dagen och hela tiden ha insulinpenna/provsticka till hands, det är mycket nu...
Blev kvar på Nacka till Lördag eftermiddag innan jag i princip skrev ut mig själv, man blir helt enkelt inte piggare av att ligga på sjukhus och se folk runtomkring sig i betydligt högre ålder än mig själv som bara väntar på sista knuffen till andra sidan, får ju tankarna att snurra en hel del!
Hemkommen från Nacka så blev det självklart kramkalas med barnen men därefter mest vila.

Söndag morgon (idag) vaknade jag med lite värk och tog några extra tabletter men inte på långa vägar lika jobbigt som tidigare, sen har det varit en skön dag att hålla sig i sängen med all Fotboll på TV :-)

Snart läggdags för att imorgonbitti åka in till SÖS för sista rundan den här omgången men är faktiskt lite orolig om jag orkar igenom en liknande vecka till så ska försöka prata med någon ordentligt innan de sätter nålen i armen på mig, det är många konstiga tankar som fladdrar runt i knoppen just nu.

**får inte glömma nattinsulinet**


tack alla som kommer med uppmuntrande kommentarer Live ,sms eller på olika forum som BS och Facebook, det värmer mer än ni kan föreställa er!



Kommentarer
Postat av: lotta soderholm

Hejsan Johan

Undrade just nar du skulle uppdatera bloggen.

Dn artickeln ar sa sorglig, vilka gulliga gubbar.



Hoppas du mar battre i veckan. tanker ofta pa dig.

Du ar verkligen en Hero !!



kram Lotta

2009-10-25 @ 23:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0