Positiva besked från Röntgen

Så var man nu hemkommen från SÖS där frugan och jag tidigare i dag träffade min Doktor/onkolog som är helt underbar att ha och göra med.
När man är inne på andra bloggar så läser man ofta om folk som får träffa olika läkare från gång till gång vilket inte kan vara bra på ngt sätt för den som är sjuk, för det är ju så att så fort man sätter sin fot på ett sjukhus så blir man nervös på ett eller annat sätt och då kan det vara så att den ända trygghet man har är doktorn man ska träffa och då hjälper det mycket om man känner personen i fråga och det inte enbart blir ngn i "vit rock"


Mina resultat då
Blodvärdena i kroppen är en "pigg och frisk person's värden" med undantag för trombosyterna som då var lite låga.
Metastaserna i levern fortsätter att krympa i storlek och minska i antal.
Huvudtumören har inte växt ngt sen sist.

Dock så hittade de några småsaker i lungorna som INTE var metastaser utan troligtvis ngt virus, vilket kan stämma överens med de symtom jag haft under veckan och som doktorn sa så "kan" det vara Svininfluensabakterier som inte brutit till ut till 100% pga att jag är vaccinerad, det togs lite prover och lyssnades på lungorna vilka lät som de skulle så vi får väl se om man börjar grymta i helgen eller ej....

Vi kom överens om att jag ska ta en paus i behandlingen under December för att låta kroppen vila lite då de doser av Gemzar och Xeloda är "ganska tuffa" och sen dra igång igen mitten av Januari.




Nu kurrar det lite i magen så får dyka in i kylskåpet och se om jag hittar ngt ätbart!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad härligt! Då kan ni ha en fridfull jul med ungarna nu. Hoppas du inte ska börja nöffa men iom att du är vaccinerad så lär det väl inte bli så farligt. Mamma hälsar, hon frågade om dig senast idag. Kram kram

2009-11-26 @ 21:06:08
Postat av: Dake

Skönt o höra.

2009-11-27 @ 11:35:18
Postat av: George

Grattis, otroligt stort djävla fet-grattis!

det verkar som om segern för AIK har smittat av sig på effekten på celgifterna och din egen kropps immunförsvar!

Jag är skitglad!

George

2009-11-27 @ 21:18:34
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Susanne Landqvist

Skönt att det har stannat upp. Julen kan vara skönt att få vila från allt som de ska spruta in i kroppen. Fick min första cellgiftbehandling igår och det gick bra.

Susanne

2009-11-28 @ 18:51:55
URL: http://susanneplus.blogg.se/
Postat av: Michel

Gläder mig Johan, hoppas du slipper svinet!

2009-11-29 @ 22:16:50
Postat av: Elisabeth

Har varit inne på bloggen och gluttat lite tidigare faktiskt men har inte läst igenom den. Ska läsa lite mer. Tänker på er på grannön.

Nattikramen från Elisabeth på Ingarö

(och som Nina undra, min man Jörgen jobbar inte på Taxi:):)

2009-12-01 @ 21:49:13
URL: http://www.joelisacadam.blogspot.com
Postat av: Gitt Willner

Hej Johan,

din fru har idag skrivit på Elisabeths blogg (http://joelisacadam.blogspot.com/)som är en fin vän till mig som också drabbats av denna skitsjukdom.



Har precis läst några inlägg och upplever dig som en skön kille som skriver på ett ärligt och enkelt sätt. Och det är en konst. Verkligen.



Skickar dig en massa bra och önskar dig samtidigt en skön decembermånad med mycket julstämning med din familj.



Jag kommer tillbaka till din blogg.

Var så säker;)



Hälsningar Gitt



2009-12-01 @ 21:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0