En härlig helg & och en ny vecka på ingång

Så är snart denna vecka slut och får väl bockas av som en normal sådan för min egen del men småtjejerna har varit hemma hela veckan med snoriga näsor och nöff nöff bakterier i kroppen för den största, sannolikheten att lilla Elvira också haft en släng av viruset är väl ganska stor men har inte visat sig på samma sätt som det gjorde med Engla i form av hes hals, hosta hög feber och matthet.
Ska erkännas att man inte var så kaxig när man fick veta att Engla hade viruset i kroppen, kändes som det räckte med skit i familjen ändå men nu är hon frisk och dagis gäller från Måndag morgon vilket rent ut sagt skall bli skitskönt för att ha 2 ungar hemma som inte får gå träffa andra under en vecka blir lite lätt kaotiskt på ngt sätt.

Inga konstiga smärtor eller andra saker som spökar, eller jo just när jag skriver detta så får jag kramp i tårna vilket dykt upp ett antal gånger sista tiden och ofta när det minst passar, satt på bussen hem från stan i Torsdags och visst får man kramp just då och man vill ju hoppa och röra på sig men är minst sagt svårt och kanske lite pinsamt på en buss,föredrar iofs kramp i tårna framför att ha ont i knölen....

Kusin Patrik blev ju gubbe i veckan som gick och i Lördags blev det lite kalas med mat och dryck, jag snäll som jag är hade anmält mig som frivillig att köra bilen så frugan kunde ta ett glas vin eller 2, för egen del blev det CocaCola och i Cola är det visst en del socker..... hm det märktes kan jag säga och får väl tänka om till nästa gång och dricka öl istället. Maten var grym och jag upptäckte att marinerade Vitlöksklyftor var kalasgott vilket det iofs alltid är men särskilt nu av ngn anledning,Vitlök kanske till och med är bra mot Cancer? får bli en sväng förbi ngn delikatessdisk i veckan tror jag.. 


Måndag morgon är det dags för 3dje och sista dosen på SÖS sen blir det röntgen på Tisdag och provsvar på Torsdag, jag håller tummarna och krampaktiga tår på att det försvunnit ytterligare lite skit i levern även denna gång!


AIK till KHL, blir till att planera veckorna ordentligt om man skall åka på bortamatcher och se ishockey framöver, längsta bortamatchen är i stil med Stockholm-Los Angeles fast vi pratar rysk mark istället... 

Fick en fråga om hur en onykter person kan låta på telefon när man ska beställa taxi med anledning av att jag skrev i tidigare inlägg om att jag skulle jobba lite extra på Taxiväxeln och kan säga som så att det är såna samtal som gör jobbet lite roligare. 
- Välkommen till Taxi
-Jaaag scchka till Djuuuuuröööö
- ok vart är du ngnstans
- hääär viid busshen
- vart är här ? 
- Bushhhållplatsen vill Sccchell
- ok, menar du VIK eller Ålstäket
- öhhh här vid vattnet. 
- ok Ålstäket alltså, vi skickar en bil på en gång
- kalash!
5 min senare ropar chaffisen att han inte hittar ngn kund....
Vart kunden tog vägen lär vi aldrig få veta men så kan det låta på luren när ngn filur ringer och lustigt nog så är det så att många som ringer är alltid noga med att tala om vart de SKA åka inte vartifrån de VILL åka vilket de med lätthet kan ta när det väl satt sig i bilen, vi vill ju veta vart kunden ska hämtas.




Nu släcker vi lampan för ikväll och säger Gonatt!



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Verkar jobbigt att köra taxi helgnätter. Påminn mig om att inte göra det.

2009-11-23 @ 00:50:39
Postat av: Kerstin

Förresten så kan jag göra marinerade vitlöksklyftor, blir jättegott även när man gör dem själv . Kanongott!!!!!

2009-11-23 @ 00:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0