CUP GULD FÖR GNAGET LÖRD 7 NOV!



Vilken härlig vecka det varit om man gillar fotboll och är AIK're! Förra Söndagen SM Guld och och igår Lördag den 7 November plockar vi också hem Svenska Cupen eller "Dubbeln" som det kallas i Fotbollskretsar.
Otroligt skön känsla och särskilt för mig som när jag i våras fick mitt sjukdomsbesked satte upp som mål att jag ska f-n vara med och se AIK plocka hem SM Bucklan, nu fick jag ett Cup Guld på köpet så dax för nya mål här i livet!
Jag ska se Champions league 2010 Punkt slut!!

Lördagen som helhet avlöpte i Trevlighetens tecken med uppladdning och en härlig Brunch innehållande hemmarullade köttbullar och 2 st otroligt goda sillinläggningar äggröra & Prinskorv  hemma hos Pontus och Sanna
jag ha för tillfället inget stop vad det gäller mat så självklart fylldes det på i 2 omgångar, jag gör nog min doktor överlycklig...
Efter mat fotbollssnack och lite öl så blev det en rask promenad till Råsunda och inte helt oväntat så var det övertjockt med folk och köerna ringlade långa, vi hann dock in precis till avspark så vältajmat som vanligt!

Matchen avnjöts med ett ett enda stort leende och några insmugglade öl  vilken stämning och vilken publik, ca 24000 AIKare som skrek kramades och bara var allmänt lyckliga
Sen fanns det ju några 100 som verkade ha mer fokus på sina motståndare i resp klack istället för att kolla fotboll men det är en annan femma..

efter Fajten så blev det en rask promenad till Sundbyberg och den helt underbara grillkrogen Texas Smokehouse som drivs av en mycket trevlig kompis , kan varmt rekommendera ett besök på ngn av de resturanger som finns i kedjan, en förutsättning är att man iofs inte är vegetarian!
Vid 22 snåret så signalerade dock kroppen att "nu räcker det" så jag lydde och tog en Taxi hem, mätt nöjd och mycket belåten!

Nedan följer lite bilder från CupGuld dagen!


Brunchintag hemma hos Pontus&Sanna


Det var trångt och utsålt på Norrra Stå.


Målfyrverkeri från läktarplats, Lars Åke Lagrell drömmer mardrömmar..


Stefan & Jens.
Mannen utan mössa är egentligen Modoit men innerst inne klappar ett AIK hjärta även för honom.


Firman omringad av Polis och säkerhetsvakter.
Som av en tillfällighet hade hela gänget lyckats få biljetter till Västra läktaren närmast Göteborgsklacken.
Normalt sitter grabbarna ungefär där denna bild är tagen ifrån.


Alltid lika glada Pontus och Sanna, Pontus hade dagen till ära tagit på sig AIK's Smguld tröja från 98!


TACK FÖR I ÅR GNAGET, VI SYNS I VÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0