Att sova bort dagarna

Jag är här!

Måste först få säga tack till alla som undrar vart jag är & hur jag mår då det var ett tag sen jag skrev här, jag tappar liksom farten ibland och gäller tyvärr vardagen i övrigt också.
Sen ca 2 veckor tillbaka så är jag satt på kortisonkur ( igen) och har även fått en "pickline" insatt i armen där de kan ta prover och fylla på med det som behövs och det som behövs sen ca 2 veckor tillbaka är energi och näring.

Vid 19:30 snåret på kvällen så kommer hemsjukvården och kopplar in en påse näring/mat till en droppställning som jag har hela natten fram tills 09:00 ca då de kommer och kopplar loss mig och då är det meningen att jag ska vara fri och kunna göra vad som helst fram tills kvällen då det är dags för samma procedur igen,tanken är också att det jag får på påse skall stimulera aptiten i övrigt så att jag får i mig riktig mat, det fungerar med blandad framgång.

Tyvärr så är det något i ovanstående som gör mig trött och orkeslös vilket gör att när jag är fri från slangen så passar jag på att sova lite till och lite till kan ibland innebära hela dagen...
så där har ni mitt liv just nu....matså sova mat sova + att det ibland dyker upp lite smärta som dövas med oxynorm


Nu blir det lite Kvällspoker och imorgonkväll så blir det finalspel för att vinna pokerresa till Valencia.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack! Har väntat på ett inlägg..min pappa får också mat via påse fast han har en infart i buken (sedan 3 år) samt ätit Oxynorm i flera år. Nu har dock läkaren fått för sig att han kan bli "beroende" och satt honom på morfintabletter i stället..han är 71, har en tre täppta kärl i hjärtat, magen full av resistenta bakterier samt en neurologisk sjukdom - ibland undrar man hur läkarna tänker..TIPS: pappa brukar varva påsmaten med princessbakelser, funkar urfint :-) Många hälsningar Camilla i Linköping (vän med Susanne som bloggade om sin svåra sjukdom)

2010-09-25 @ 21:50:00
Postat av: eva-karin

....följer din blogg och tackar för att du gett oss en liten uppdatering om hur du har det. Kämpa på Johan!

2010-09-27 @ 17:41:09
Postat av: George

Kicka skiten ur Oxynormens trötthet, kicka skiten ur cancern.

Kom igen och bara kicka!

George

2010-09-27 @ 22:18:31
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Annica

Vad skönt att du skrivit lite, har varit in dagligen för att se något spår av dig. Kämpa på Johan & är du trött så sov, vill du spela poker så gör det etc etc. Du får extra kraft av att göra saker DU vill, du är ju ändå så styrd av sjukdomen så njut av de stunder som du har!!!



Många varma kramar till dig & din familj!!!

2010-09-28 @ 21:07:17
Postat av: Anna

Nu var det ett tag sen vi hörde ifrån dig J. Hoppas allt är ok med dig.



Styrkekramar från Anna

2010-10-05 @ 01:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0