Se upp här är jag!

Jag skäms nästan lite...

ungefär 2 veckor sen jag skrev något på bloggen och märker att folk i min närhet undrar vart jag tagit vägen så.
Här är jag!

Sista veckorna har jag levt riktigt svenssonliv med allt vad det innebär , dvs äta jobba sova äta jobba sova osv och inget ont har kommit emellan, eller iallafall inte mer än att jag i vissa lägen tror att jag är någon supermänniska som klarar av allt jag klarade innan jag blev sjuk.
Tog 3 dagar att skotta taket med en utomordentlig hjälp av grannen Daniel, i annat fall hade jag säkert hållit på fortfarande... efter varje "skottarpass" som iofs startade efter att jag varit ute och jobbat från 04 till lunch ungefär så tog krafterna slut och jag däckade slutkörd i sängen på eftermiddagarna och sen nya tag dagen efter men nu är det iallafall klart och risken att dö av nedfallande tak är elliminerad!
Vi hade så mycket snö på taket att Daniel fick skotta av högarna nedanför köksfönstret så  vi överhuvudtaget skulle se ut och inte tro att vi bor i en igloo.


Börjar förstå hur knarkarna känner sig också...
Läkarna har ju rådit mig att fortsätta med all medicinering (Matrifenplåster 50mg 3dje dag/ 30mg triptysol varje kväll)  även om jag kanske inte behöver de doserna just nu så är de iallafall så låga att de inte behöver påverka mig negativt MEN...
Om jag glömmer att byta plåster var 3dje dag så innfinner sig ngt konstigt skakigt i kroppen som säkert folk med erfarenhet skulle kalla abstinens och det stämmer säkert för när jag väl gjort det jag ska så är jag tillbaka på banan 4-6 timmar efteråt , kanske skulle vara busig och testa 2 plåster åt gången för att se effekten :-)


Fredag kväll nu och tittar på Lets Dance med ena ögat och väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan sticka iväg och jobba lite, sportlovsvecka här i Stockholm så blir säkert väldigt lugnt under kvällen.
Hoppsan va kul det var att se Claudia dansa Bollywooddans!

Kalas på Söndag
Engla har gått och väntat i ungefär 2 veckor på den stora dagen som innfaller på Söndag då hon fyller 4 år ( ni behöver inte berätta för ngn men jag trodde det var på Lördag först ....)
Vi har iallafall bokat en leklokal som heter "Saltsjöbus" och ligger i Orminge dit hon bjudit alla dagiskompisar och några andra, stoj och lek, glass och godis är vad som gäller så vi får hoppas att det blir lyckat.



Hoppas också jag får fortsätta mitt svenssonliv ett bra tag framöver!

Gokväll.

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att du höra att du har svenssonliv!

2010-03-08 @ 14:17:28
Postat av: VidSidanAvCancer

Jag blir så innerligt oerhört obeskrivlit glad om att läsa om ditt "Svensson Vardagsliv"!!



Dina blogg inlägg kan av den anledningen få lysa med sin frånvaro :)!

Men samtidigt är det så oerhört stärkande och ger en kick att få läsa dessa positiva härliga inlägg, de behövs o ger styrka till mig och säkert många många måååånga andra som kämpar och lever med och i skuggan av cancer!



Fortsätt som du gör, det sprider styrka!

Glada må bra hälsningar till dig o din goa familj :)

2010-03-12 @ 00:00:31
URL: http://www.vidsidanavcancer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0