Underbara resultat

Efter att mått dåligt under de sista 2-3 veckorna ,en mage som packat ihop, ont i rygg och mage,trötthet vikttapp ( ca 7 kg på 6 veckor ) och rekommendationer på näringsdropp  så var jag beredd på dåliga besked inför gårdagens besök hos Onkologen.
Men!
Tumörmarkörerna har gått ner kraftigt , från strax över900 till strax under 200 vilket är strålande, inga förändringar på metastaser eller huvudtumör heller vilket känns helt fantastiskt och nu blir det "sommaruppehåll" på minst 6 veckor vad det gäller behandlingen och därefter får vi se.

Min Doktor nämnde att Xeloda varit uppe för diskussion på ngn stor cancerkonferens och där har man kommit fram till att Xelodan tillsammans med Gemzar inte hjälper nämnvärt utan det är istället Gemzar som gör det stora jobbet.
När jag hade strul med magen så slutade jag självmant med Xelodan då den är hyffsat förstoppande, detta innebar att jag under de 2 sista veckorna av behandlingen enbart gått på Gemzar vilket i sin tur i princip bekräftar det man kommit fram till tidigare och OM det nu stämmer så är det kalas för Pancreasepatienter då Xelodan generellt tar mycket kraft från kroppen och det är ju ingen som kan tycka det är roligt att enbart vara sängliggande för att medicinerna tar knäcken på en istället för att Cancern gör det... 

framöver kommer vi troligtvis enbart köra med Gemzar och se om det räcker, jag ser det hela som mycket positivt då Gemzaret enbart gjort mig lite småseg under max 1 dygn efter behandlingen istället för som det varit på sista tiden, seg och trött hela veckorna. 


Nu sticker vi iväg till Astrid Lindgrens Värld och kollar in Pippi några dar.

Må så gott alla! 

//Johan

Kommentarer
Postat av: Lotta & Tommy

Vilka fantastiska nyheter Johan! Underbart att läsa!! Ha några underbara dagar på ALV, det är supermysigt och jättefint!

2010-07-13 @ 09:13:02
Postat av: pelle

Härligt Johan! Ha så kul med barna på ALV, förutsätter att du inte åker ensam dit och firar...

2010-07-13 @ 09:15:42
Postat av: helena

Hej,

Jag har följt din blogg ett tag, och ville bara säga att det var fantastiska nyheter!!! Hoppas du och din familj får en härlig sommar.Tänkte passa på att berätta att jag vet en man som hade samma diagnos som du, med metastaser i lungor och lever. Han är helt frisk idag, och detta var 9 år sedan :)

2010-07-13 @ 11:37:18
Postat av: Johanna

Super!! Såå roligt att höra. Ha nu en fortsatt superskön sommar. Kram från Bålstaligan

2010-07-13 @ 13:16:40
Postat av: Jo

Vad härligt! Ha en härlig sommar, kramar Jo

2010-07-13 @ 16:51:28
Postat av: Marie

Ohhhhh, vad glad jag blev efter att ha läst ditt inlägg idag.Jag håller både tummar och tår att det fortsätter i den här riktningen....Ha en fortsattbra sommar!!! Kraaaaaaaaaam

2010-07-13 @ 20:34:47
Postat av: Johanna

Megagrattis till fina provsvar!

2010-07-13 @ 23:21:26
Postat av: Annelie

Skönt att något bra sker i motsats till det dåliga som varit. Hoppas du mår bättre och bättre nu och kan njuta av vår varma sommar.

Styrkekramar

Annelie

2010-07-14 @ 01:45:07
URL: http://lillbobo68.bloggo.nu/
Postat av: Johan/Ratty

Pelle//

Visste att det var något jag glömt:-)



Och till övriga så säger jag bara ett stort TACK!

2010-07-14 @ 14:57:25
Postat av: Lotta vimmelmamman

Vad glad jag blev för er skull nu johan

Kram lotta

2010-07-14 @ 19:02:17
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Annika

Lite tårögd av att läsa om dina härliga resultat.



Ha det gott, kram.

2010-07-15 @ 14:32:06
Postat av: Paula

Grattis,njut så mycket Du bara kan,se alla små ting, det gör gott för själen..Du fixar detta...

2010-07-16 @ 23:03:41
Postat av: Elisabeth

Jag följer dig och hejjar på ifrån grannön Ingarö. Har också fått tid på Ersta då sös har för lång kö. Har valt att göra det efter semestern. Tror jag är rädd för svaret. Hatar cellgifterna!!

Jag har semester nu med man och barn. Låt mig vara vill jag bara skrika rätt ut. Vet att du förstår precis vad jag menar.

Nattikram till hela familjen.

2010-07-16 @ 23:28:08
URL: http://www.joelisacadam.blogspot.com
Postat av: Frida

Jättegrattis till det positiva beskedet!!

2010-07-19 @ 10:29:40
Postat av: Eva-Lotta

Jag känner inte dig,men gud va glad jag blev för ditt resultat...Grattis och ge aldrig upp!

2010-07-19 @ 12:43:08
Postat av: Johanna

Tjo! Är ute och kollar runt lite på olika bloggar och hittade dig :) Riktigt gott att höra om resultatet alltså, för din skull. Läste inte så noga men måste säga att det är kul att killar äntligen börjar ta för sig i bloggandet.. Du kanske har bloggat super länge, men va tvungen att säga d :)

2010-07-26 @ 20:16:32
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/
Postat av: Åsa Hellkvist

Hejsan,

Hittade hit via Saras blogg om cancer, har en vän nu med en liknande diagnos så det känns skönt att läsa här och få lite info.

Härligt att läsa att dina värden blivit bättre!!



-Åsa

2010-07-28 @ 17:56:39
Postat av: Eva

Hej

Min pappa dog av denna hemska sjukdom 1992 och det gick fort tog ca 5 månader. Tänk om de hade haft alla dessa mediciner på den tiden då hade han kanske levt ett par år till. Hoppas du klarar detta och jag önksar dig all lycka i livet. Håller tummarna att det ska hålla /Kram

2010-08-24 @ 00:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0