Veckan som gått..

Sitter i soffan och försöker tänka tillbaka på veckan som gått och kommer väl fram till att den varit "ganska normal"
Har inte haft någon värk eller andra symtom av knölen där inne och har pratat med min doktor om att trappa ner medicineringen på lite sikt. Går inte att stänga av på en gång då jag kommer få abstinensbesvär och skulle det vara så att jag ändå behöver en viss dos  smärtstillande så blir det onödigt lidande om jag trappar ner för hårt
trodde väl aldrig att jag skulle bli drogberoende.......


Fick en återbudstid till trafikmedicin på Huddinge sjukhus där jag var i Onsdags och gjorde en hel del intressanta tester för att få behålla mitt yrkestrafiklegg, kommer få svar under kommande vecka men signalerna från doktorerna där var att det gick bra och på ett test som gällde simultan och reaktionsförmåga så hade jag bästa resultatet någonsin där. Det är många äldre som gör dessa tester så man ska inte dra för stora växlar av detta men alltid kul att få bra resultat vad man än gör.

Jobbade både fredgnatt och lördagnatt på växeln och kan väl sammanfatta det hela med att det märktes att det var lönehelg, de flesta riktigt glada och trevliga, andra borde fundera på om de verkligen ska dricka sprit....

Röntgendags!
Måndag morgon är det dags för röntgen på SÖS , ska vara där redan 07,45 för att under en  timme få dricka en liter kontrastvätska....mums!
Resultatet landar om ungefär 1 vecka och då får jag som sagt veta vad om exakt hänt därinne!

Nu skall det laddas för Arsenal-Man United kl 18.00 på C+

Kommentarer
Postat av: George

Kör hårt på ditt sätt!

George

2010-01-31 @ 23:19:25
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: VidSidanAvCancer

Härligt att livet fått "vara som vanligt" :)!

Vardag är en av de få saker - utöver att bli frisk förståss - man längtar efter när livet gungar! Så jag blir glad av att läsa att veckan rullat på för dig o de dina!



Fortsätt nu på samma sätt!!



2010-01-31 @ 23:51:01
URL: http://www.vidsidanavcancer.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Jag fann din blogg av en slump och har nu läst bitar ur den. Jag fasas över att höra hur läkaren uttryckte sig när du fick diagnosen. Enligt både de kirurger och onkologer vi träffat så ges generellt inte prognoser längre, då det faktiskt enkom är spekulativa.



Min man har också obotlig cancer. Vi fick beskedet i oktober 2009, tio dagar innan vår yngsta dotters ett års dag. Själv så säger jag dock gärna att han har en påstått obotlig cancer för varför begränsa sin framtid till obotlig. Han har cancer i tarmen som spridit sig till lymfkörtlar, lever och lungor.



Precis som ni så fick vi också ett, enligt onkologen, glatt oväntat positivt besked gällande cytostatikans verkan. Lite andrum.



Jag önskar er allt det bästa och tackar för din blogg.

2010-02-03 @ 18:15:42
URL: http://himlenarrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0