Vaken och tankarna snurrar

Sitter i soffan mitt i natten och har nyss klivit upp ur sängen, lyckades med konststycket att sova bort mest hela Tisdagen, lite med hjälp av småtjejejerna som var vakna någon/några timmar var natten mot Tisdag.
Jag tror att de märkte av att ngt positivt hänt i vår familj för en gång skull för de var inte ledsna och griniga när de var vakna som annars är brukligt när man får kliva upp mitt i natta.
Lillskit Elvira låg och småskrattade i sin säng och ville inte alls sova, Engla kom in med hela sin arsenal av gosedjur och filtar och låg sen bredvid oss och pysslade med dem som om det var mitt på dagen.

Undrar om jag ska försöka sova några timmar till eller kanske ska starta Torsdagen härifrån istället så man vänder rätt på dygnet.

har funderat en hel del över beskedet i Måndags och en sak som snurrar lite extra är om det verkligen är mina prover och ingen annans,vill att tiden ska gå fortare så jag får röntga mig och verkligen se vad som hänt därinne!

Min läkare från SAH i Nacka ringde under tisdagen och var smått chockerad över de fina resultaten och hade även visat upp det för överläkaren som tyckte det var "otroligt"
Vi pratade lite om min trötthet och att det kan finnas en risk/möjlighet att jag överdoserar medicin just nu men även här ska vi avvakta röntgensvar innan vi justerar ngt.


Jag tror jag snurrar vidare ett tag till....

Kommentarer
Postat av: Hajen / Anders

Mycket trevlig läsning detta, jag har ju hela tiden vetat att du kommer bli bra även om du har en bit kvar dit.

Ge nu inte läkarna några aktietips bara.. :-)



Kör hårt!



/ Hajen

2010-01-14 @ 12:26:36
Postat av: George

Anders kom med ett bra tips! Kör hårt!

Men om vi bortser från de bra tipsen...du vet om att du har reklam på din blogg???

Som säljer hårborttagningsprodukt för tjejer....

Ja du, lite förvånad blir man nog...



Men åter till dina besked!

Fortsätt med bra resultat och så satsar vi på att det också blir lika bra eller ännu bättre svar från röntgen!



George

2010-01-14 @ 12:45:32
URL: http://georgeschottl.wordpress.com
Postat av: Eva B

Jadu.

Tankarna när man varit i mörkret och får ett positivt besked är märkliga.

"kan det vara fel på svaret? Har dom blandar proverna?" o.s.v.



Oavsett om man är sjuk eller frisk, lever vi mäniskor med "ett katastroftänkande"



"Nu har det varit djävligt, så varför ska det helt plötsligt bli bättre? ungefär.

Men visst är proverna rätt, så passa på och njut av delsegerns sötma och kän dej nöjd över denna lilla seger.



Morgondagen vet vi inget om, så den tar "vi" när den kommer.



Lev här och nu så mycket du orkar och kan, det är en bra hjälp till medicinering.

POSITIVITET!!!!

Ge järnet och slåss utav he***et för att klara det.

2010-01-15 @ 19:18:18
Postat av: VidSidanAvCancer

Hej,

Hittade dig och din blogg för första gången idag och blev så fantastiskt oerhört glad :)!!

Vilken underbart glädjande läsning!

Jag är oerhört glad för din skull!



Blir samtidigt hoppfull, vad får du för behandling/lr rättare sagt vad har du fått för behandling och vad är din exakta prognos alltså cancer typ?



Tack för att du delar med dig och återigen ATT vad jag GLÄDS för dessa positiva besked!

KÄMPA PÅ! :)

2010-01-19 @ 23:11:48
URL: http://www.vidsidanavcancer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0