Tiden går fort när man har kul

Hade under eftermiddag/kväll besök från min käre mor, Kusin och föräldrar som firade min 41 års dag som inträffade i går Onsdag och kunde ju inte låta bli att säga som det faktiskt är när vi satt kring fikabordet " Det var väl ingen som trodde att jag skulle sitta här nu och fira 41 år " efter att ha mottagit de hemska beskeden jag fick förra våren och under sommaren.
De flesta inklusive mig själv var nog ganska övertygade om att jag inte skulle få uppleva ngn 41 års dag men se det fick jag och min plan framöver är att fylla både 42-43-44 & 45 detta  till att börja med och därefter får man se vad som händer.

På hemmaplan så har vi tidigare under sommaren lagt en ny stengång med tillhörande uteplats som vi är riktigt nöjda med och nu de senaste 2 veckorna har det gamla köket åkt ut genom dörren till förmån för ett nytt sådant som  är på väg upp nu i skrivande stund, tyvärr får vi vänta på bänkskivan tills 25Aug så fram tills dess så får vi leva med ett halvklart kök där disk och tvätt kommer ske i tvättrummet, lite bökigt men allting går när man ger sig f-n på det!
Köket får ett svart golv med högblanka vita skåpluckor plus rostfria vitvaror, känns som det kommer bli helt ok när allt är klart.  


När det gäller sjukdomen i övrigt så har inget nytt tillkommit utan väntar på ny röntgentid i slutet av Augusti eller början av September, troligtvis så sker den på Erstakliniken då SÖS är överhopade med jobb och  har dåligt med personal vilket någon viskade tidigare om att "så går det när man skär bort för mycket folk"
Har läst om att det är dåligt med personal i Göteborg och även i mellansverige vilket där är resultat av nedskärningar och det lär då vara samma sak i Stockholm misstänker jag.
Det är riktigt tråkigt om de långa väntetiderna gör att folks sjukdomar inte upptäcks i tid bara för att resultatraden längst ner skall se ok ut , Uppryckning tack!!


Nu ska det sovas så man orkar skruva skåpluckor mm imorrn

Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Johan fru

Johan, du har fått röntgentid 27 augusti på Ersta och röntgensvar får vi 31 augusti hos Gisela . . . . .

2010-08-13 @ 06:07:18
Postat av: Jenny

Hej Johan! Smygläst din blogg ett tag och blev så glad för ett nytt inlägg idag! Grattis till de 41! Kul med nytt kök, det låter kanonsnyggt! // Jenny

2010-08-13 @ 10:57:29
Postat av: Annelie

Här kommer ett stort GRATTIS i efterskott och välkommen till 41-årsklubben. Jag gör som du, tar ett år i taget. Jag ska röntgas den 30:e men får väl vänta lite längre än dig på svar. Jag har inte ens någon bokad läkartid och jag hoppas på att få svaret att allt står still och ingen mer spridning skett. Håller tummarna för oss båda.

Varma hälsningar

Annelie

2010-08-13 @ 22:46:28
URL: http://lillbobo68.bloggo.nu/
Postat av: Annica

Grattis i efterskott på födelsedagen!



Kul att du orkat fixa hemmavid & det nya köket låter som det kommer bli kanon! Vad för slags bänkskiva ska ni ha???

2010-08-14 @ 01:12:33
Postat av: Ratty/Johan

Annica

Blir gråsvart laminatskiva, vet inte exakt hur den ser ut då det är frugan som beställt :-)



Ville ha sten men de pengarna kan man ha roligare för .....

2010-08-14 @ 05:36:03
Postat av: malin

Hej! börjar med att säga Grattis i efterskott, du verkar vara en kämpe, min syster fick diagnosen cancer för 10 månader sen när hon födde sitt andra barn. I dag har den växt och tagit sig från bröst till skelett och även i huvudet, nu får hon ingen behandling då hon inte svarat på den förra och fick hemska kramper av den andra dom testa så hon höll på att dö pga det. Men det du skriver att du endå lever 1 år efter har upplevt ännu en födelsedag.. ja va ska jag säga TACK! kanske upplever även min Elin sin födelsedag igen, vi får hoppas på mirakel.

sköt om dig och din fina familj!

2010-08-16 @ 10:38:34
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Tar igen lite förlorade inlägg här, bättre sent än aldrig, och jag trodde absolut att du skulle fira din 41årsdag. Faktiskt, det gjorde jag. Och du ser :)

2010-09-07 @ 00:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0