Tisdag kväll

Har ju som bekant pillat lite med smärtmedicinerna sista tiden och med start i Torsdags så blev det ny nivå på smärtplåster som är lite mer än en fördubbling mot vad jag haft sista månaderna, samtidigt med detta så ville hemsjukvården att vi skulle köra en kortisonkur vilket har lett till att jag är piggare än på länge och slipper sova så pass som jag gjort tidigare.
Smärtplåster har också hjälpt under helgen och fram till idag när jag valde att ta en promenad i vårsolen efter besöket hos psykologen på SÖS ( han som ska få mig att tänka framåt istället för om jag ska ligga till höger eller vänster i kistan när det väl blir dags..) Denna promenad var inte särskilt lång ur normala perspektiv men nu protesterar kroppen genom att det onda gör sig påminnt där knölen är och även vid svanken som tidigare, hoppas det är bättre imorrn bitti.

Måste kolla en annan sak med doktorn också tror jag....jag SER lite suddigt men får hoppas att det är övergående och enbart ngn av alla bieffekter från medicinerna.

Tjejer som har bekymmer eller bara tycker saker och ting är tråkigt brukar ju glädja sig med att handla ngt i kläd eller skoväg, vi killar kanske väntar lite och köper ngn pryl eller så och det försökte jag göra i dag när jag knallade förbi Telia på Kungsgatan. Ville ha nya SonyEricsson's Xperia X10 ( Mamma, det är en mobiltelefon mer som en nöjesmaskin)
I vilket fall som helst så möttes jag av en försäljare uppklädd till tänderna med reklamtröja och telefon i högsta hugg och jag hinner knappt in 3 meter i butiken innan hon frågar om jag är intresserad av just den telefonen vilken hon också snabbt sträcker fram till mig. Häftigt tycker jag och böjar trycka och pilla som man ska göra innan man handlar och klickar självklart på Facebook appen som ligger väl synlig men då hör man blixsnabbt " nej nej det är min privata Facebook!!! "
Kanske dum fråga men är det så att man står och demonsterar sin egen telefon i telia's största butik i Stockholm så kanske man får räkna med att inte ha personligt innehåll på den :-)
Det blev ingen telefon där, den beställde jag nyss från Telia på nätet 250kr billigare.

Onsdag blir en mellandag med lite möte på jobbet, däremot så blir det SÖS på Torsdag för lite pepptalk med min Cancerdoktor Gisela, passade även i dag när jag var på SÖS att lämna lite prover inför det mötet så får vi se om det enbart är hjärnan som fått sig en törn vad det gäller mig själv eller om det kanske har börjat röra på sig därinne


Nu ska jag försöka sova fast jag inte e trött..

gnatt

Kommentarer
Postat av: thomasine

hej johan,



länken till kommentarer på ditt senaste inlägg funkar inte. jag ville säga kraft till dig. jag har en ny strategi för gemzaret - jag tänker att jag styr det till tumören där det gör nytta o behövs. Och så äter jag Amino act o blodvärdena är bra o jag har varit uppe dagen efter sista två omgångarna. det funkar! vi ska snart hamna på rätt tåg igen som du säger. /thomasine



2010-04-16 @ 14:42:13
Postat av: Emma

Hej,

Precis som den första kommentatorn ovan så kunde man inte skriva där, men jag vill bara säg att jag tänker på Dig och hoppas att det går bra.



Varma kramar,

Emma

2010-04-16 @ 19:09:33
URL: http://shutterm.wordpress.com
Postat av: pelle

Johan, följer löpande din blogg samt har råkoll på dina inlägg på DI. Du är riktigt bra! Ta nu ihjäl den där j-a idioten som spökar i din kropp så att allt kan bli som vanligt igen. Vet att du klarar det.

2010-04-16 @ 22:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0