Helgäventyr

Måndag nu när jag sammanfattar helgen som lugn och städad polisen brukar säga när det spöregnat en lördagnatt.

Vi hade tidigare i veckan planerat att åka till Gröna Lund en sista gång innan de stänger för säsongen och det gjorde vi självklart, inte för att jag åker några läskiga saker men Engla har sett fram emot Gröna Lund sen hon lämnade stället förra gången på ett ungefär.

Så här glad blev hon för att hon fick åka karusell!Som jag har väntat på att få åka till Gröna lund och åka karusell!

Vet egentligen inte vad som gick snett där men efter att ha kutat fram till giraffen som hon absolut skulle sitta på så bröt ett mindre krig ut som dock lugnade ner sig en smula efter att pappa förklarat pedagogiskt och riktigt "att kammar du inte till dig nu och har roligt på Grönan så åker vi hem!"
Infernot lugnade ner sig efter ett tag tills vi fick tag i en blå ballong från ngn rekryteringsfirma som tyckte att "dela ut ballonger till 3 åringar är ett jättebra sätt att få nytt folk" i vilket fall som helst så föklarade jag för dottern att håll i ballongen nu annars flyger den till himlen, tog mindre än 2 minuter så var ballongen på väg till just himlen och pappa fick raskt hämta en ny för att Engla inte skulle skrämma slag på djuren på Skansen med sitt illvrål.

Efter ett tag så sjönk nog Pappas budskap in om att ha roligt på Grönan vilket fick effekten av att det skulle ridas på en låtsashäst, och där skulle hon stanna hela dan var Englas lilla budskap till Pappa!
jag gillar hästar och här tänker jag sitta hela dan!

Lite senare kom pappa på den brillianta iden att "kom så går vi härifrån och köper glass och vinner massor av Godis" Glassen köpte vi men 600kr fattigare på snurrhjulen så bestämde vi oss för att det nog är billigare att åka och köpa godis i affären. Det är helt ok att en tjej på 3,5 år inte förstår värdet av pengar och bara vill snurra mer men lite oroväckande att Mamma&Pappa inte heller gör det.

Vi fick även den stora äran att se Ola och Europe repetera inför Sommarkrysset senare på kvällen och Englas favorit blev självklart Ola som fick avnjutas ca 10ggr senare på kvällen över Youtube.
Pappa och mamma blev lite lätt nostalgiska över Europe men det där med att det var bättre för är nog sant i det här fallet för lite halvdammigt kändes det hela.

Jag blev lite förvånad över att kroppen inte sa i från då Engla fick sitta en del på axlarna för att se Stora Scen men tror att om jag snedbelastar och bär på högerr sida så trycker det på mer vilket inte är allt för skönt än att ha jämnvikt på båda axlarna.

Söndagen vek vi för ridning & Jympa för Engla medans pappa laddade för Cup Semifinalen mellan AIK-Häcken och det var ju en match som man sent skall glömma, Ledning lång tid och oavgjort fulltid , Ledning Häcken i första förlängning och AIK kvittering med 2 min kvar och därefter straff på övertid gjorde att vi har möjlighet att ta Dubbeln i år, Hoppas verkligen de grejar detta!


thats it!
Gokväll


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Aj aj aj, jag blir stressad och får magsår bara av att läsa om en dag på Grönan, vilken tur för alla barn att de har föräldrar som gillar(?)att gå dit..... Jag stannar hemma. Med eller utan ballong.

2009-09-08 @ 18:35:08
Postat av: Åsa G

Helt fantastisk dag låter det som! Jag känner så för Englas fantastiska humörswingar - jag är precis likadan ;-) Och vem vill inte snurra på hjul för en massa pengar, beloppet låter ju helt rimligt... ha en bra dag.

2009-09-08 @ 19:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0