Att vilja göra något..

Ytterligare en vecka är snart till ända och har egentligen inte hänt så mycket, kryper lite i kroppen av att vara hemma och blir lätt att man sitter och stirrar på datorn lite väl mycket.

Fick ett samtal från Försäkringskassan där en herre presenterade sig som min handläggare och jag passade på att fråga lite om hur Försäkringskassan ställer sig till om jag vill försöka jobba lite och det visade sig att det inte var den lättaste saken i världen.
Heltid (9-17) en dag typ bör jag inte jobba för då måste man avsluta ett ärende och påbörja ett nytt, detta innebär i praktiken en karensdag och att min arbetsgivare får betala för en ny sjukskrivningsperiod.
Deltid då? jo det kan man jobba om man meddelar försäkringskassan att "i oktober så tänkte jag jobba xx dagar"
Jag har som sagt ingen aning om och när jag kan jobba och man kan ju tycka att det vore enklare att man meddelade att nu "HAR" jag jobbat xx dagar.
Det är skönt att det finns lite byråkrati så att vi håller landet snurrande!
Blir nog som min doktor sa, fokusera på behandlingen nu och ta jobbfrågan senare.Så fortsätter väl stirra på börsen,lirar poker uppdaterar Facebook och  Aftonbladet dagarna ut.
Måste säg att Facebook visat sig vara ett bra sätt att kommunicera på,gillar dock inte alla olika "appar" som man skall ladda ner hit och dit för olika tävlingar och dylikt.

På Lördag ( det är visst i dag det) så ska vi dra iväg till Gröna Lund innan de stänger för säsongen, gissningsvis så lär Engla vilja ha en Delfinballong det blir isåfall den 3dje i år men klart tjejen ska ha en ballong!


I övrigt så består just nu Englas matvanor av Fiskpinnar & makaroner/Köttbullar&Makaroner eller Pannkaka medans Elvira chockar med att äta allt och lite till, blir skitförbannad om hon inte får smaka det vi har på tallriken fast det övergår nog till Fiskpinnarstadiet så småningom. 




Kommentarer
Postat av: Michel

Hoppas ni hade en bra dag på grönan! Vi var där idag. :)

2009-09-06 @ 22:19:07
Postat av: Kerstin

Hm... att det ska va så svårt, det där med jobbet... Det är ju TUR att du har datorn, vad skulle du roa dig med annars, månntro? Visst är Fejjan kul, tog ett tag innan jag också fattade hela grejen. De där jobbiga sakerna som dyker upp hela tiden kan man ta bort genom att gå in på den lilla "knappen" Dölj i högra hörnet på det inlägg det gäller och markera "dölj". Sägs det iaf. Hörs.

2009-09-07 @ 21:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0