Julklappar Julklappar & svindyra Smurfar..

Efter att ha varit lite extra trött Måndag och Tisdag och i princip sovit bort hela dagarna  så var jag i dag "tvungen" att ta mig i kragen och åka iväg hemifrån då vi har städhjälp på Onsdagar och vem vill riskera att bli bortstädad?

Efter lite frukost och koll på nätet om det hänt ngt viktigare än att Tiger Woods varit ute och snurrat  så det blev ett besök på Barnens Hus i Nacka för inköp av lite Julklappat till småkidsen. blev dock knäsvag efter 10 minuter  inne i butiken och det berodde inte på min sjukdom utan prislapparna som iofs var mestadels röda men 400 svenska enkronor för lite Lego innehållande 2 hästar och attiralier för att bygga en hage och lite annat jox....400spänn!!
Det som fick mig att nästan däcka var dock Smurfarna. ja ni vet de där små figurerna som även fanns för 35 år sen , 45 spänn för en liten plastgubbe! jag som hade en hel påse när jag var liten men lyckades byta bort mot ngt onödigt som jag inte ens kommer ihåg vad det var i dag...
Självklart blev det lite Lego och även lite Pippiprylar som garanterat gör succe i minst 30 minuter innan allt hamnar i ngn låda i rummet.

Tog en sväng förbi Nacka forum för att få tiden att gå och hittade jag Tingeling DVD till tjejerna och "Flickan som lekte med elden" till mig själv men 10 minuter senare visade sig att frugan köpt samma rulle i julklapp så blev snabbaste bytet ngnsin tror jag,från kassan till byteskassan typ.


Väl hemma fick jag för mig att jag äntligen skulle ta tag i mitt AmericanExpress kort och alla poäng man samlat på sig under åren,företaget jag jobbade på tidigare hade den policyn att alla poäng man samlade på sig fick behållas för privat bruk,kryper säkert i skinnet på skattmasen nu men iallafall så blev det en hel hög och är ju dumt att låta dessa förfalla så efter lite funderande så blev det 1 st Nintendo Wii , JBL högtalare till Datorn och en Vattenkokare enl önskemål från frugan,alltid kul med lite egna paket men undrar vad som kommer att stå och damma först när nyhetens behag lagt sig....

 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Tips! Fynda smurfar på tradera :)

Jag köpte förra julen 15 st orginal smurfar i toppskick till dottern för 200 kr :) ÅÅÅÅ så lycklig hon vart!

2009-12-10 @ 21:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0