Cancerbesked..

Detta inlägg är flyttat hit från AB's Blogg

Bakgrund

17 augusti 2009, kl 23:59 Skrivet av Ratty Anmäl  !

Denna vår  förändrades mitt liv totalt, jag fick det beskedet som ingen person vill ha någonsin!

Det hela började under våren med ryggvärk som inte gick över och även en mage som strulade, detta gjorde att jag tog kontakt med vårdcentralen som gick igenom mig från topp till tå.När provsvaren kom så gick det undan, in akut på SÖS för fler undersökningar, röntgen-leverprover-gastroskopi mm.

Dagen innan midsommarafton kommer 1 läkare och 2 underläkare/sköterskor och trycker ihop sig i mitt lilla rum på SÖS som jag blivit tilldelad och släpper bomben, "vi har väldigt tråkiga besked till dig" Du har Cancer!

Diagnosen var kort och gott Cancer i bukspottkörteln med metastaser i Levern och som läkaren beskrev när jag frågade om utsikterna
"Jag är glad om du lever om 1 år"

Jag kommer i denna blogg försöka skriva av mig lite hur vardagslivet fortlöper, behandlingar, hur folk reagerar mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0