En redig baksmälla

har hunnit bli sen lördag kväll och kroppen börjar åter kännas någorlunda normal efter partyt på Södersjukhuset Fredag förmiddag.
3 gånger i månaden får jag Gemzar ( cytostatika) intravenöst och igår var det alltså dags igen, läkarna säger att man kan få "influensaliknande symtom" upp till ett dygn efter intagandet, jag tycker mer det kan beskrivas som en riktigt jobbig bakfylla men det troligtvis olika från person till person och skulle det vara så att detta hjälper eller bromsar upp förloppet så är ingen gladare än jag.
Har nyss tryckt i mig en Pizza slice som blev den första fasta födan sen jag bad Taxin svänga förbi Mcdonalds på hemväg från SÖS :-)

Lördagen tillbringades i sängen till största del och vaknade sen lagom till AIK-Trelleborg på 4an som förutom att mitt kära AIK vann också bjöd på riktigt bra fotboll vilket bådar gott inför slutspurten av Allsvenskan.
Senare under kvällen blev det sen toppmatch från Premier Legue mellan Man United och Arsenal där allt började så bra men sen slutade i misär från min sida sätt.
Frugan passade under dagen på att ta en sväng till Nacka forum och äldsta dottern hittade ett nattlinne som hon stolt slängde på sig redan vid 4 snåret i eftermiddag,lite illavarslande att shoppingen sitter i redan från 3,5 års ålder....


Nu blir det lite poker och sen sängen på riktigt!


Kommentarer
Postat av: Michel

Det går inte att rubba genetik! Trött på de som för en debatt om könsneutralitet när det kommer till leksaker, låt barnen välja själva! Dottern är också inne på kläder, dockor och utstyrsel i allmänhet även om hon kan leka med vad som helst emellanåt. Sonen däremot, trots att han har ett hav av leksaker att välja från storasyster så är det bara bilar som gäller...



Jag är glad att du skriver, FORZA dig och Gnaget!

2009-08-30 @ 10:33:53
Postat av: Jo

Bara så att du vet har du en språkpolis som är här inne och läser vad du skriver. Måste säga att jag är imponerad, du skriver väldigt bra. Hoppas du mår bättre efter behandlingen. Mamma hälsar också (igen), hon vill gärna hälsa till dig en gång om dagen ungefär...Tänker på dig, sköt om dig. Kram & heja heja AIK.

2009-08-30 @ 15:03:35
Postat av: Pelle

Pizza och McDonalds gör underverk med en när man känner sig bakis. Läskigt med shopping-tendenserna där när man är så liten :-)

Heja AIK!

2009-08-31 @ 16:40:05
Postat av: Kerstin

Erkänner att jag också är en riktigt jobbig språkpolis... men jag jobbar på att hålla käften:-).

2009-09-03 @ 22:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0